Co pasażerowie myślą o utrudnieniach w ruchu pociągów?
Modernizacja Warszawy Zachodniej, to pierwsza część modernizacji linii średnicowej, obejmująca również przebudowę tunelu oraz remont dworca Warszawa Wschodnia.
Niestety, na przestrzeni ostatnich miesięcy, w związku z pracami, miały miejsce przypadki skierowania pociągów na niewłaściwe tory. Skutkiem prowadzonych remontów są też opóźnienia na trasach kolejowych.
W rejonie Warszawy z usług kolei korzysta codziennie około 60 000 osób. Nasz reporter zapytał pasażerów pociągów o ich odczucia:
– Teraz jeżdżę sporadycznie pociągami. Większość nie kursuje punktualnie. Niestety trzeba szukać środków komunikacji zastępczej. Przeważnie staram się jeździć autobusami.
– W sumie ja rzadko jeżdżę, także trochę jest zamieszania, ale daję radę.
– Pociągi jeżdżą niepunktualnie. Zdarza się, że opóźnienie jest pół godziny, 20 minut. Zależy jaki. Wątpię, żeby termin remontu był dotrzymany.
– Często są zmiany w kursowaniu pociągów, ale ciężko mi powiedzieć, czy remont skończy się zgodnie z planem. Mam nadzieję, że później będzie lepiej.
Średnio na dobę, przez stację Warszawa Zachodnia przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Zakończenie wszystkich planowanych jest szacowane na 2027 rok. W ramach oddzielnego zadania, Tramwaje Warszawskie pracują nad trasą, która ma powstać pod stacją. Łączna długość na linii Warszawa Zachodnia-Wilanów przekroczy 12 km,a w ich ciągu powstanie 49 peronów. Nowa linia tramwajowa pobiegnie od Dworca Zachodniego ulicą Bitwy Warszawskiej, na skraju parku Pole Mokotowskie, a dalej ulicami: Rakowiecką, Belwederską i Sobieskiego. Powstaną również dwa odgałęzienia: w ciągu ul. Gagarina na Sielce i w ciągu ul. Św. Bonifacego na Stegny.
Artur Chmielewski