Tramwaje warszawskie będą poruszać się szybciej. To dzięki wdrożeniu kolejnych rozwiązań przyspieszających kursowanie linii. Chodzi o algorytmy sterujące sygnalizacją świetlną dla tramwajów.
Kolejne algorytmy sterujące sygnalizacją świetlną dla tramwajów zostaną wprowadzone w 9 ciągach ulic, 35 skrzyżowań i na 4 węzłach. Dzięki temu przyspieszy aż 20 linii tramwajowych.
– System zielonej fali oparty o GPS i oprogramowanie Tramwajów Warszawskich działa już na 3 skrzyżowaniach. Powstały satelitarne strefy wykrywania najeżdżających tramwajów. Wszystkie zebrane dane są wytwarzane w systemie, którym opiekuje się zespół informatyków i programistów w Tramwajach Warszawskich. Na każdym skrzyżowaniu z zieloną falą tramwaj będzie stał krócej nawet o 60 sekund, a im więcej takich skrzyżowań, tym większa jest suma zaoszczędzonego czasu – mówi rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
W przypadku bardziej skomplikowanych skrzyżowań możliwe jest zaoszczędzenie nawet kilku minut.
– Zrobiliśmy tak na rondzie Babka, gdzie średnio tramwaj przejeżdża krócej o 2,5 minuty – podkreślił Maciej Dutkiewicz.
Od ubiegłego roku liczba skrzyżowań z zieloną falą dla tramwaju włączaną przez nadjeżdżający tramwaj wzrosła z 98 do 142. Oznacza to, że 60 proc. skrzyżowań, przez które przejeżdżają tramwaje, jest skonfigurowanych pod zieloną falę.
Maciej Dutkiewicz:
Bartosz Święciński