Warszawa Zachodnia przejdzie gruntowną modernizację
Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na projekt modernizacji dworca zachodniego w Warszawie. Jest zaplanowana na 2019 rok. Warszawa Zachodnia jest dworcem o największym natężeniu ruchu pociągów pasażerskich w Polsce.
– Z pierwszych założeń wynika, że zmieni się w centrum przesiadkowe linii dalekobieżnych, aglomeracyjnych i miejskich – mówi prezes PLK Ireneusz Merchel.
Poprawi się też komfort pasażerów. W ramach prac zostanie dobudowany jeden peron. Na wszystkie będą prowadzić schody ruchome. Kolejarze powiększą przepustowość poczekalni, zostaną dobudowane miejsca na nowe kasy biletowe.
Prezes Polskich Linii kolejowych nie wykluczył współpracy ze stołecznym samorządem w sprawie połączenia dworca z pętlą tramwajową, lub stacją metra, jeżeli linia będzie sąsiadowała z dworcem.
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia to wstęp do remontu linii średnicowej, która ma się rozpocząć w 2020 roku. Jak mówi wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, będzie to jedna z największych tego typu inwestycji w kraju. Zaznaczył, że celem prac jest powiększenie przepustowości trasy, tak by pociągi mogły jeździć szybciej i częściej.
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia będzie kosztowała pół miliarda złotych. Remont ma się zakończyć w 2020 roku, tuż przed rozpoczęciem prac na całej linii średnicowej.
IAR