W BOR nie stosowano się do zaleceń producenta prezydenckiej limuzyny
Znamy jedną z przyczyn, która mogła mieć wpływ na pęknięcie opony w limuzynie prezydenta. Biuro Ochrony Rządu poinformowało, że poprzednie szefostwo tej służby wydało instrukcje eksploatowania pojazdu, niezgodne z zaleceniami producenta.
O ustaleniach wewnętrznej kontroli poinformował wiceszef BOR pułkownik Jacek Lipski.
Pułkownik Jacek Lipski dodał, że poprzednie szefostwo służby przyjęło instrukcje wydłużające czas eksploatacji opon, poza okres przewidziany przez producenta limuzyny.
Po tych ustaleniach szefostwo BOR podjęło decyzję o zamontowaniu w samochodach pancernych opon, których wiek nie przekracza dwóch lat.
W wyniku kontroli pracę stracił także dyrektor zarzadu transportu VIP w BOR.
Przypomnijmy, że w ostatni piątek podczas przejazdu kolumny prezydenckiej autostradą A4 w limuzynie, w której jechał Andrzej Duda, pękła tylna opona. Samochód wpadł w poślizg, a następnie zsunął się do rowu. Prezydentowi oraz żadnej z osób towarzyszących nic się nie stało.
fot. youtube.com