Podsumowanie pracy Krajowej Administracji Skarbowej
18 mln elektronicznych PITów i 97% podatników rozliczonych w standardowym terminie. O podsumowaniu pracy Krajowej Administracji Skarbowej mówiła na antenie Radia Warszawa Magdalena Rzeczkowska, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów i Szef Krajowej Administracji Skarbowej.
Minister Rzeczkowska przypomniała o możliwości uzyskania ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
– W związku z pandemią COVID-19 w sytuacji, kiedy podatnik ma problemy z terminową zapłatą należności podatkowych, odczuwa negatywne skutki finansowe, ma problemy z płynnością, może ubiegać się o możliwość ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych. Mamy trzy rodzaje ulgi: rozłożenie na raty należności podatkowych albo odroczenie terminu płatności należności podatkowych bądź umorzenie zaległości podatkowej – informowała minister Rzeczkowska.
Szefowa Krajowej Administracji Skarbowej mówiła o funkcjonowaniu Krajowego Telefonu Interwencyjnego.
– To narzędzie, które daje obywatelom możliwość przekazania informacji o naruszeniach przepisów prawa podatkowego, prawa celnego. To całodobowa platforma, bezpłatna, na której można kontaktować się z Krajową Administracją Skarbową. Z kolei Krajowa Administracja Skarbowa pozwala na identyfikowanie potencjalnych zagrożeń ze strony nieuczciwych podatników, na przyspieszenie pewnych działań. Możemy też śledzić trendy związane z naruszeniami przepisów prawa – wyjaśniła Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów.
Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Skarbowej jest anonimowy. Natomiast wszystkie informacje na temat wnioskowania o ulgi podatkowe znajdują się na stronie www.biznes.gov.pl.
Magdalena Rzeczkowska, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów i Szef Krajowej Administracji Skarbowej, w Rozmowie Radia Warszawa:
Agata Pniewska