Którędy przebiegnie Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej?
To będzie drogowy pierścień wokół stolicy. Prace nad Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej wkraczają w kolejny etap. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zbiera opinie z gmin objętych planowaną budową.
Aktualna analiza dotyczy trasy od połączenia przyszłej drogi S10 w rejonie Nacpolska, do przebiegu drogi 92 w okolicy Sochaczewa. Rozpatrywane są trzy warianty tej trasy.
– Mówimy jak na razie o pierwszym odcinku. Projektanci zaproponowali trzy warianty. Ich początek założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Dwa warianty – czerwony i zielony – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski – po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha – mówiła w „Poranku z Radiem Warszawa” Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Po zebraniu opinii rozpocznie się dalsza procedura.
– Zadaniem projektanta jest dokonanie analizy wielokryterialnej, pod kątem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym. I wtedy dopiero wybiera jeden preferowany wariant. Wówczas Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska przeprowadza postępowanie administracyjne i to ona wskazuje, który wariant będzie dalej procedowany – wyjaśniła Małgorzata Tarnowska.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na opinie w sprawie pierwszego odcinka obwodnicy do 24 lutego br. Następnie odbędą się kolejne procesy projektowania.
– Realizacja robót budowlanych jest szacowana na lata 2032-2034 – poinformowała Małgorzata Tarnowska.
Małgorzata Tarnowska:
Krzysztof Jędrasik