Prace schodzą coraz głębiej. Trwa kolejny etap budowy stacji metra Powstańców Śląskich i Ulrychów. Robotnicy zeszli już na poziom minus jeden (-1). W obu miejscach prowadzone są prace przy konstrukcji korpusów przyszłych przystanków.
– Zaawansowane prace konstrukcyjne toczą się w miejscu, gdzie zlokalizowany będzie szyb startowy dla tarcz TBM. Na Bemowie szyb startowy znajduje się w komorze torów odstawczych, za stacją Powstańców Śląskich. To stamtąd tarcze rozpoczną drążenie pierwszego odcinka tego fragmentu linii M2. Tarcze na tym etapie prac będą miały do pokonania zaledwie 137 metrów – pod skrzyżowaniem ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej do korpusu stacji C04. Następnie tarcze będą drążyły kolejne odcinki tuneli, aż do torów odstawczych, za stacją Księcia Janusza – mówi Paweł Siedlecki z metra warszawskiego.
Na stacji Ulrychów, koparki pracują już na poziomie przyszłej antresoli.
– Na obu placach budowy trwają też intensywne prace związane ze zbrojeniem oraz betonowaniem kolejnych sekcji stropu górnego. W korpusie komory torów odstawczych dobrze widoczne są otwory technologiczne, przez które do szybu startowego zostaną włożone tarcze TBM. Budowa stacji powoli zaczyna schodzić na poziom -1 skąd wybierany jest grunt – dodaje Paweł Siedlecki.
Odcinek metra, na styku Woli i Bemowa jest najkrótszym fragmentem linii M2. Składa się z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich.
um.warszawa.pl, Krzysztof Jędrasik