Home / Wiadomości  / ZTM planuje nowy system biletowy

ZTM planuje nowy system biletowy

fot. wtp.waw.pl

Zintegrowana Karta Miejska. Założenia nowego systemu biletowego opracował Zarząd Transportu Miejskiego.

 

Rzecznik prasowy ZTM Tomasz Kunert zapowiedział, że nowy system umożliwi intuicyjne korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego, innych usług miejskich i będzie platformą dla usług komercyjnych. Jego bazą ma być aplikacja mobilna – inteligentna karta miejska, więc plastikowa karta będzie tylko jednym z nośników.

 

Chcemy, żeby nowa zintegrowana karta miejska umożliwiała kupno i aktywację biletów, kupno i opłacanie różnego rodzaju miejskich usług i świadczeń, wnoszenie opłat za przejazdy w różny sposób: jako płatność z góry lub za faktycznie dokonaną usługę. Zakładamy też, że będzie można kodować dużo różnych rodzajów biletów – mówił Tomasz Kunert.

 

Jak dodał, etap wdrażania Zintegrowanej Karty Miejskiej może potrwać kilka lat.

 

Zakładamy, że byłby to proces kilkuletni m. in. ze względu na duży obszar, jaki obejmuje Warszawski Transport Publiczny, dużą liczbę kasowników, kanałów sprzedaży i samych użytkowników. Nie może być to wprowadzone z dnia na dzień. Musi być okres przejściowy, w którym prawdopodobnie równolegle kompatybilnie działałyby dwa systemy – wyjaśnił rzecznik prasowy ZTM.

 

Koszt wdrożenia nowego systemu biletowego wynosi kilkaset milionów złotych. Kontynuacja prac jest kwestią możliwości finansowych miasta, które dziś – w dobie epidemii – są ograniczone.

 

Agata Pniewska

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close