Zintegrowana Karta Miejska. Założenia nowego systemu biletowego opracował Zarząd Transportu Miejskiego.
Rzecznik prasowy ZTM Tomasz Kunert zapowiedział, że nowy system umożliwi intuicyjne korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego, innych usług miejskich i będzie platformą dla usług komercyjnych. Jego bazą ma być aplikacja mobilna – inteligentna karta miejska, więc plastikowa karta będzie tylko jednym z nośników.
– Chcemy, żeby nowa zintegrowana karta miejska umożliwiała kupno i aktywację biletów, kupno i opłacanie różnego rodzaju miejskich usług i świadczeń, wnoszenie opłat za przejazdy w różny sposób: jako płatność z góry lub za faktycznie dokonaną usługę. Zakładamy też, że będzie można kodować dużo różnych rodzajów biletów – mówił Tomasz Kunert.
Jak dodał, etap wdrażania Zintegrowanej Karty Miejskiej może potrwać kilka lat.
– Zakładamy, że byłby to proces kilkuletni m. in. ze względu na duży obszar, jaki obejmuje Warszawski Transport Publiczny, dużą liczbę kasowników, kanałów sprzedaży i samych użytkowników. Nie może być to wprowadzone z dnia na dzień. Musi być okres przejściowy, w którym prawdopodobnie równolegle kompatybilnie działałyby dwa systemy – wyjaśnił rzecznik prasowy ZTM.
Koszt wdrożenia nowego systemu biletowego wynosi kilkaset milionów złotych. Kontynuacja prac jest kwestią możliwości finansowych miasta, które dziś – w dobie epidemii – są ograniczone.
Agata Pniewska