Home / Wiadomości  / Zakaz wjazdu na starówkę, wolniej na bulwarach? Nowe zasady dotyczące hulajnóg

Zakaz wjazdu na starówkę, wolniej na bulwarach? Nowe zasady dotyczące hulajnóg

fot. Cybularny/commons.wikimedia.org

Więcej stojaków i wolniej na bulwarach. Miasto stołeczne Warszawa proponuje operatorom hulajnóg elektrycznych nowe zasady funkcjonowania.

 

Już w najbliższy czwartek 20 maja, wejdą w życie przepisy regulujące sposób poruszania się i parkowania hulajnóg elektrycznych. Zgodnie z ustawą, pojazdy zaparkowane nieprawidłowo będą usuwane z drogi na koszt właściciela. Miasto zachęca operatorów do współpracy w sprawie stojaków.

 

Naszą propozycją jest wyznaczenie takich stref do parkowania w formie stojaków rowerowych. Są one zlokalizowane w około 2 tysiącach miejsc w Warszawie. Z takich naturalnych „hotspotów” można by było korzystać od zaraz. Jednocześnie oczekujemy od operatorów dostawienia nowych stojaków w liczbie proporcjonalnej do liczby hulajnóg, które mają w Warszawie. Zaproponowaliśmy jeden stojak na dwie hulajnogi – mówi rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski.

 

– W planie jest także zmniejszenie dopuszczalnej prędkości jazdy na bulwarach oraz zakaz jazdy hulajnogą po Starym Mieście – dodaje Jakub Dybalski.

 

Jazda pojazdem z małymi kołami po staromiejskim bruku i tak jest niewygodna i niebezpieczna. Technicznie łatwe jest też mocniejsze ograniczenie prędkości niż przepisowe 20 km/h w bardziej zatłoczonych miejscach jak np. na bulwarach. O tym też rozmawialiśmy z operatorami – zaznacza rzecznik ZDM.

 

Zgodnie z ustawą, e-hulajnogi nie mogą jechać szybciej niż 20 km/h. Miasto oczekuje, że pojazdy oferowane do wypożyczenia nie będą miały technicznej możliwości przekroczenia tej prędkości.

 

ZDM podkreśla, że potrzebna jest kampania informacyjna skierowana do użytkowników dotycząca zasad poruszania się i parkowania e-hulajnóg. Użytkowników urządzeń należy poinformować o tym, jak powinni się zachowywać po wejściu w życie przepisów czyli po 20 maja.

 

Miasto chce wspólnie z operatorami przygotować taką kampanię i wykorzystać kanały kontaktu dostępne dla operatorów, aby dotrzeć do hulajnogistów – np. poprzez aplikację mobilną czy zawieszki na kierownicach.

 

Powyższe zasady to propozycja, jaka została przedstawiona operatorom przez m.st. Warszawa i omówiona na spotkaniach z udziałem operatorów. ZDM ma nadzieję, że uda się szybko dojść do porozumienia i przejść do fazy wdrażania ustaleń tak, aby jak najszybciej zapanować nad dotychczasowym bałaganem i poprawić bezpieczeństwo.

 

Krzysztof Jędrasik, zdm.waw.pl

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close