To pomoc dla ponad 250 maluchów. Dzielnica Śródmieście organizuje zajęcia wyrównawcze dla przedszkolaków ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, w tym z niepełnosprawnościami.
Realizacja projektu „Wsparcie na starcie” jest możliwa dzięki dofinansowaniu unijnemu. Dzielnica Śródmieście otrzymała na ten cel ponad 400 tys. złotych.
– Zajęcia dla dzieci będą bardzo różnorodne – mówi burmistrz Śródmieścia, Aleksander Ferens.
– Już od września oprócz zajęć standardowych zapewnimy przedszkolakom ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi zajęcia rozwijające procesy poznawcze i intelektualne. Zajęcia obejmą m.in. dogoterapię, hipoterapię, alpakoterapię, muzykoterapię, rehabilitację, trening umiejętności społecznych, warsztaty taneczno-rozwojowe, czy też wczesne wspomaganie rozwoju – wyjaśnia burmistrz.
Szczególny nacisk zostanie położony także na szkolenie pedagogów.
– 45 nauczycieli weźmie udział w aż 33 różnych szkoleniach. Poszerzą umiejętności m.in. w zakresie diagnozy neurologopedycznej, korekcie wad postawy ciała, zaburzeniach przetwarzania słuchowego, biofeedbacku, logosensoryki oraz autyzmu i zespołu Aspergera – dodaje burmistrz.
Z projektu „Wsparcie na starcie” skorzysta 251 maluchów z przedszkoli nr 6, 20, 41 oraz 208 w Śródmieściu. Są to placówki o charakterze przynajmniej częściowo integracyjnym. Zajęcia wyrównawcze ruszą od nowego roku szkolnego.
Łączna wartość projektu to 534,5 tys. zł, z czego 78,7% stanowi dofinansowanie ze środków UE – w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014‐2020.
Krzysztof Jędrasik