
Zarząd Dróg Miejskich od piątku oddał do użytku przebudowaną ulicę Woronicza. Celem była poprawa bezpieczeństwa w miejscu wypadku z 2024 roku, w którym zginęły dwie osoby.
Obecnie wprowadziliśmy zmiany, które realnie wpłyną na ruch samochodowy i pieszy w tej części Warszawy – mówi Jakub Dybalski, rzecznik ZDM.
Co się tu zmieniło ?
– Przejazd wzdłuż Woronicza przez samo skrzyżowanie jest dziś de facto jednopasmowy. W obu kierunkach jest też drugi pas, ale on służy tylko do lewoskrętów, jadąc od zachodu do skrętów w Spartańską, a jadąc od wschodu do zajezdni autobusowej. Jedno z przejść dla pieszych na wschód od skrzyżowania zostało do niego przysunięte. Część powierzchni betonowych została rozpłytowana pod zieleń.
A co z rowerzystami?
Powstała również infrastruktura rowerowa – dodaje.
– Zbudowaliśmy też przejazdy rowerowe przez Woronicza i przez Spartańską, które łączą się z drogą rowerową wzdłuż ulicy Spartańskiej. A trzeba tu wspomnieć, że projektujemy właśnie trasę rowerową wzdłuż ulicy Woronicza, więc w niedalekiej przyszłości powstanie tam kolejny element sieci rowerowej w Warszawie- wyjaśnia rzecznik.
Ulica Woronicza nie jest jedynym miejscem przebudowanym dla poprawy bezpieczeństwa pieszych. Innym przykładem jest sygnalizacja w rejonie ulicy Maczka na wysokości ulicy Niedzielskiego 'Żywiciela” na Żoliborzu czy przy ulicy Rembielińskiej na terenie Bródna.
A.C.