Home / Wiadomości  / Warszawski węzeł kolejowy zwiększy swoje możliwości

Warszawski węzeł kolejowy zwiększy swoje możliwości

Warszawski węzeł kolejowy zwiększy swoje możliwości
fot. www.plk-sa.pl

Na placu budowy przygotowano już dwa 350 metrowe perony. Zrobione są fundamenty, filary kładki dla pieszych i realizowane są prace przy schodach. Po zakończeniu robót przy betonowych filarach ułożone zostaną stalowe przęsła.

 

Najdłuższe przęsło, nad linią średnicową, będzie miało ponad 50 metrów długości. Stalowa konstrukcja kładki będzie ważyła blisko 260 ton. Obiekt zapewni dogodny dostęp na nowe perony. Mieszkańcy wygodnie przejdą nad torami miedzy Ochotą a Wolą. Po zakończeniu prac przy kładce, w rejonie peronów, będą układane tory i rozjazdy. Stoją już słupy i bramki dla sieci trakcyjnej. Zbudowano nastawnię, z której prowadzony będzie ruch pociągów. Wykonawca przygotował materiały do kolejnych prac – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

 

Nowy wiadukt zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów do Warszawy Głównej nad dalekobieżną linią średnicową. Zostały już wykonane ścianki szczelne oraz 24 żelbetowe pale fundamentowe. Warszawa Główna po przebudowie znacznie zwiększy możliwości tego węzła kolejowego.

 

Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Zapewni także optymalny ruchu pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia a następnie linii średnicowej. Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe 350-m perony z dojściem od ul. Towarowej, a dzięki kładce, także od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej. Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki. Dla wygody podróżnych przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca postojowe Kiss&Ride. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się – dodaje Karol Jakubowski.

 

Zakończenie prac na stacji Warszawa Główna planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. Koszt całej inwestycji to ponad 87 mln zł.

 

Krzysztof Jędrasik

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close