Home / Wiadomości  / Walka ze stereotypami płciowymi na uczelniach technicznych

Walka ze stereotypami płciowymi na uczelniach technicznych

Na zdjęciu nasi goście i Jarosław Wydra, fot. Weronika Ostrowska

Dziewczyny na politechniki i Dziewczyny do ścisłych – to dwie kampanie, których celem jest walka ze stereotypami płciowymi na uczelniach technicznych.

 

Choć na wszystkich uczelniach w Polsce 58% studentów to kobiety, to na uczelniach technicznych ta proporcja się zmienia.

 

Na publicznych uczelniach technicznych w Polsce jedynie 37% to studentki, ale na kierunkach stricte technicznych to jest około 10-15%. Od wielu lat sytuacja pozostaje mniej więcej na tym samym poziomie. My próbujemy zmieniać, zwiększać liczbę dziewczyn, ale jest to taka pełzająca rewolucja – mówiła koordynatorka kampanii Zuzanna Ciesielska.

 

Kobietom łatwiej jest przekonać się do wybrania kierunku ścisłego, jeśli mają przykład kobiet, które osiągnęły naukowe sukcesy.

 

Kobiety częściej oceniają nisko swój dorobek naukowy, cały czas zdarzają się też przypadki niewłaściwych zachowań, jeśli chodzi o przestrzeganie tej równości. Myślę, że to jest takie podłoże, na którym dziewczyny mogą chcieć mieć taką kobietę, która pokaże, że pomimo tego jest możliwa kariera w nauce czy wybranie kierunku ścisłego – mówiła Martyna Osada, studentka I roku fizyki w języku angielskim na studiach II stopnia.

 

W ramach kampanii, Dziewczyny na politechniki, która trwa już 16 lat, organizowane są między innymi drzwi otwarte w uczelniach i wydziałach technicznych dla kobiet. Planowane są również wizyty w szkołach ponadpodstawowych razem z przedstawicielami uczelni i spotkania z uczennicami.

 

Krystian Koryciński

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close