Home / Wiadomości  / Technologiczna zmiana w metrze

Technologiczna zmiana w metrze

fot. Urząd m.st. Warszawy

Od technologii analogowej do cyfrowej. Trwa modernizacja linii metra M1. Stare analogowe urządzenia sterowania ruchem pamiętają jeszcze uruchomienie linii niemal trzy dekady temu. Teraz odchodzą w przeszłość.

 

Urządzenia, które obrazują sytuację ruchową na linii będą skomputeryzowane, mniej awaryjne i łatwiejsze w konserwacji.

 

Wśród tych urządzeń są np. plany świetlne. Są to tablice, które pokazują położenie pociągów, a także działanie ich systemów. One są już wysłużone. To, co pokazywały te tablice, teraz będzie wyświetlane na komputerach. Będzie to dokładniejsze, a przede wszystkim na danej stacji będzie można uzyskać – mówił Andrzej Rejnson z biura prasowego Metra Warszawskiego.

 

Plany świetlne znajdują się jeszcze na trzech stacjach metra: Wierzbno, Racławicka i Pole Mokotowskie. Po zakończeniu prac system będzie ujednolicony na całej linii M1.

 

W sytuacjach awaryjnych pracownicy będą mieli dokładniejszy wgląd w to, co dzieje się na torach. Jeżeli komputery mogą pokazywać większy zakres, są dokładniejsze i mniej awaryjne, to oznacza, ze w sytuacjach awaryjnych jesteśmy w stanie szybciej i sprawniej reagować – dodał Andrzej Rejnson.

 

W związku z pracami od dziś wieczora do niedzieli zamknięta będzie linia metra M1 na odcinku Kabaty – Świętokrzyska. Funkcjonuje ona od 1995 r. Prace związane z przebudową urządzeń sterownia ruchem pojazdów w metrze prowadzone są od 2009 roku. Zmodernizowane zostały odcinki Kabaty – Stokłosy oraz Stokłosy – Wilanowska. Koszt tegorocznego przedsięwzięcia to niemal 5 mln zł netto.

 

Agata Pniewska

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close