Home / Warto posłuchać  / „Ta nasza 'ukochana reklamoza’ nie będzie już tak wielka”

„Ta nasza 'ukochana reklamoza’ nie będzie już tak wielka”

fot. facebook.com/uchwala.krajobrazowa

Ma uporządkować reklamy w przestrzeni miejskiej. Na czwartkowej (16.01.) sesji Rady Miasta, stołeczni radni – niemal jednogłośnie – przyjęli uchwałę krajobrazową. Zakłada ono m.in.: zakaz wywieszania wielkich banerów reklamowych w centrum Warszawy i ujednolica wygląd szyldów.

 

Stołeczny samorząd pracował nad uchwałą przez kilka lat.

 

Sprawę komentowała w dzisiejszej „Rundzie Pytań” – warszawska radna Koalicji Obywatelskiej, Aleksandra Śniegocka-Goździk.

 

– Ta nasza „ukochana reklamoza” nie będzie już tak wielka. Te zasady są dość drastyczne. Wiele osób protestowało, ale są to głównie przedstawiciele firm i stowarzyszeń zajmujących się reklamą – mówiła radna.

Obszarem, który będzie objęty szczególnie surowymi przepisami jest Stare Miasto.

 

– Bardzo mi się to podoba. I nie mogę się doczekać efektów tej uchwały. Szczególnie, że mamy piękne miasto. Ja jestem zakochana w tej część typowo historycznej – no prawie historycznej, bo była bardzo zniszczona – czyli w Starym Mieście. Ludzie tutaj przyjeżdżają, żeby zobaczyć odbudowane naszą ciężką praca zabytki, a nie reklamy – dodała Aleksandra Śniegocka-Goździk.

 

Za przyjęciem uchwały krajobrazowej głosowało 51 radnych, jedna osoba była przeciw, a trzy wstrzymały się od głosu. Pierwsze efekty nowych przepisów mają być widoczne w 2022 roku.

 

Rozmowa Piotra Otrębskiego z Aleksandrą Śniegocką-Goździk:

 

 

Krzysztof Jędrasik

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close