„Ta nasza 'ukochana reklamoza’ nie będzie już tak wielka”
Ma uporządkować reklamy w przestrzeni miejskiej. Na czwartkowej (16.01.) sesji Rady Miasta, stołeczni radni – niemal jednogłośnie – przyjęli uchwałę krajobrazową. Zakłada ono m.in.: zakaz wywieszania wielkich banerów reklamowych w centrum Warszawy i ujednolica wygląd szyldów.
Stołeczny samorząd pracował nad uchwałą przez kilka lat.
Sprawę komentowała w dzisiejszej „Rundzie Pytań” – warszawska radna Koalicji Obywatelskiej, Aleksandra Śniegocka-Goździk.
– Ta nasza „ukochana reklamoza” nie będzie już tak wielka. Te zasady są dość drastyczne. Wiele osób protestowało, ale są to głównie przedstawiciele firm i stowarzyszeń zajmujących się reklamą – mówiła radna.
Obszarem, który będzie objęty szczególnie surowymi przepisami jest Stare Miasto.
– Bardzo mi się to podoba. I nie mogę się doczekać efektów tej uchwały. Szczególnie, że mamy piękne miasto. Ja jestem zakochana w tej część typowo historycznej – no prawie historycznej, bo była bardzo zniszczona – czyli w Starym Mieście. Ludzie tutaj przyjeżdżają, żeby zobaczyć odbudowane naszą ciężką praca zabytki, a nie reklamy – dodała Aleksandra Śniegocka-Goździk.
Za przyjęciem uchwały krajobrazowej głosowało 51 radnych, jedna osoba była przeciw, a trzy wstrzymały się od głosu. Pierwsze efekty nowych przepisów mają być widoczne w 2022 roku.
Rozmowa Piotra Otrębskiego z Aleksandrą Śniegocką-Goździk:
Krzysztof Jędrasik