Prace mają zapewnić cichsze przejazdy pociągów przez stację Warszawa Zachodnia. Nocą odbywa się szlifowanie nowych torów. Do tej pory przeprowadzono je na 11 kilometrach torów, z planowanych 31 kilometrów.
– To kolejny z elementów kompleksowego remontu infrastruktury. Polega na przebudowie i wymianie torów w obrębie stacji. Całość odbywa się nocą, dzięki temu minimalizujemy wpływ robót na płynność ruchu – mówi Karol Jakubowski rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.
Prace wykonuje specjalistyczny pociąg Speno. To maszyna ważąca około 270 ton i długości 80 metrów. Mimo imponujących rozmiarów służy do bardzo precyzyjnych działań.
– Nacisk i kąt szlifowania określone są z dokładnością do dziesiątych części milimetra – wyjaśnia Karol Jakubowski.
Prace będą trwały do końca sierpnia. Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju. Cały projekt osiągnął wartość 2 miliardów złotych netto. Jednocześnie uzyskał finansowanie ze środków unijnych Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Do tej pory wykonano wszystkie zadaszenia peronów, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz przejścia do pociągów.
Artur Chmielewski