Home / Wiadomości  / Radni przegłosowali podwyższenie opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania

Radni przegłosowali podwyższenie opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania

fot. zdm.waw.pl

Podwyższenie opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania przegłosowane. Zmiany dotkną też abonament mieszkańca na parkowanie w strefie.

 

Rada Warszawy wydłużyła o dwie godziny czas obowiązywania strefy – od ósmej do dwudziestej. Po dwunastu latach uchwała podnosi opłaty za parkowanie w strefie do 3,90zł za pierwszą godzinę, 4,60 zł za kolejną i 5,50 zł za trzecią godzinę. Po tym czasie za każdą kolejną godzinę parkowania zapłacimy 3,90 zł.

 

Radny Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Herbich przekonywał, że taka zmiana nie powinna mieć miejsca w dobie epidemii koronawirusa. Mówił, że komunikacja publiczna niesie większe zagrożenie zakażeniem, niż transport indywidualny.

 

Moment, w którym miasto nie tylko nie chce zdejmować tymczasowo opłat w strefie płatnego parkowania, ale wręcz chce je jeszcze podwyższać, jest sytuacją, w której bezpośrednio skazuje część mieszkańców na korzystanie z transportu zbiorowego zdefiniowanego jako jedno z potencjalnych zagrożeń przy rozprzestrzenianiu się tej epidemii – powiedział Tomasz Herbich.

 

Agnieszka Diduszko-Zyglewska z Koalicji Obywatelskiej wskazywała, że liczba samochodów na mieszkańca w stolicy jest większa niż w Wiedniu, Amsterdamie, Kopenhadze czy Berlinie. To 800 samochodów na tysiąc mieszkańców.

 

Miasto nie jest gigantycznym parkingiem, w którym każdy, kto ma ochotę, może w każdym miejscu zaparkować każdą ilość samochodów. Miasto ma bardzo dużo funkcji, które musi pełnić i jest miejscem, w którym mają swobodnie poruszać się piesi, osoby z niepełnosprawnościami, osoby na wózkach i osoby starsze. W tej chwili żyjemy w mieście, w którym chodniki, place, trawniki i podwórka są zastawione przez lawinę samochodów – mówiła radna Koalicji Obywatelskiej.

 

W tej chwili w ramach abonamentu mieszkańca, za każdy samochód zaparkowany w pobliżu miejsca zamieszkania warszawiacy płacą 30 złotych rocznie. Nowelizacja zakłada, że opłata za drugi i każdy kolejny samochód w abonamencie mieszkańca wyniesie po 1200 złotych rocznie.

 

Warszawskie Biuro Polityki Mobilności i Transportu wskazuje, że liczba wydanych abonamentów jest porównywalna z liczbą wszystkich miejsc postojowych w strefie.

 

IAR

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close