Home / Wiadomości  / Prace w al. Prymasa Tysiąclecia. Będą utrudnienia

Prace w al. Prymasa Tysiąclecia. Będą utrudnienia

fot. facebook.com/PolskieLinieKolejowe

Rusza nowy etap prac w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Kolejarze rozpoczynają remont wiaduktu nad al. Prymasa Tysiąclecia.

 

Roboty spowodują zamknięcie środkowej części tunelu. Już w piątek 9 kwietnia wieczorem kierowcy muszą uważać na zmiany w organizacji ruchu.

 

Kierowcy skręcający z Al. Jerozolimskich w lewo od strony Włoch w al. Prymasa Tysiąclecia będą kierowani na sąsiednią jezdnię. Po wyjechaniu z tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejadą na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Drugi pas tej jezdni będzie dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich od strony Śródmieścia w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i dla jadących na wprost z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

 

Wymieniana będzie zewnętrzna warstwa betonu – tzw. otulina betonowa. Konstrukcja zostanie wzmocniona i zabezpieczona przed korozją. Roboty w środkowej części wiaduktu zaplanowano do lipca br. Organizacja ruchu została uzgodniona z Miejskim Zarządem Dróg w Warszawie. Dla kierowców przygotowane są znaki oraz tablice informacyjne. Komunikacja między dzielnicą Wola a Ochota będzie utrzymana z wyłączeniem środkowej nawy tunelu. Wykonawca – zgodnie z wcześniejszymi informacjami – rozpocznie roboty po godz. 21:00 w piątek 9 kwietnia – mówi Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.

 

W kolejnych etapach planowane jest zamknięcie zachodniej, a później wschodniej części tunelu. Obecnie na stacji „Warszawa Zachodnia” pracuje ponad 70 podwykonawców – dodaje Karol Jakubowski.

 

To 550 osób i 150 jednostek ciężkiego sprzętu. Demontowane są dwa perony dalekobieżne. Wykonawca zdjął stare konstrukcje wiat oraz tory. Gotowe są filary nowego przejścia nad peronami. W kwietniu planowane jest nasuwanie na filary stalowych elementów kładki. Przebudowano dziesiątki kolizji w podziemnych instalacjach. Wykonawca wywiózł grunt i przygotował teren budowy centrum sterowania oraz pomieszczeń do obsługi stacji. Kontynuowane są prace przy ścianach szczelinowych podziemnej konstrukcji stacji – aż do głębokości 26 metrów – dodaje Karol Jakubowski.

 

Na czas remontu dopuszczalna prędkość zostanie tam ograniczona do 40 km/godz. Utrudnienia potrwają do początku lipca.

 

Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Sprawniejsze będzie zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

 

Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł netto. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w 2023 rok.

 

Krzysztof Jędrasik, plk-sa.pl

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close