Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie podpisał umowę na przebudowę ul. Andersa. Powstanie tam największa tegoroczna inwestycja rowerowa w stolicy. To będzie kluczowy odcinek śródmiejskiej sieci rowerowej.
Droga rowerowa będzie biec po zachodniej stronie ulicy Andersa wraz z kompletem przejazdów rowerowych na wszystkich mijanych skrzyżowaniach. Trasa będzie częściowo wydzielona z jezdni, a jej przebieg zaplanowany jest tak, żeby jak najmniej ingerować w zieleń. W miarę możliwości będą też przeprowadzane tzw. rozpłytowania, czyli usuwanie zbędnych zabetonowanych powierzchni, w miejscu których powinna pojawić się zieleń.
To największa tegoroczna inwestycja rowerowa w Warszawie i kluczowy odcinek dla całej śródmiejskiej sieci – mówi rzecznik ZDM Jakub Dybalski.
– Mowa odcinku od Dworca Gdańskiego do skrzyżowania z ulicą Nowolipki. To jest kolejny etap, jeden z kluczowych etapów związanych ze stworzeniem rowerowego „kręgosłupa” Warszawy, czyli trasy rowerowej północ-południe. W zeszłym roku oddaliśmy do użytku odcinek wzdłuż ulicy Marszałkowskiej i przez plac Bankowy, a to jest jeden z kolejnych etapów – mówi Jakub Dybalski.
Inwestycja obejmie także wymianę sygnalizacji.
– Prace będą polegały nie tylko na prostym wybudowaniu ponad kilometra trasy rowerowej, ale też przebudowie skrzyżowań, łącznie ze zmianą sygnalizacji, wybudowaniem łączników do prostopadłych tras rowerowych, w dużym zakresie rozpłytowania betonowych powierzchni pod zieleń, między innymi przedłużeniem pasów rowerowych na ulicy Bonifraterskiej czy wybudowaniu drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy Andersa – dodał Dybalski.
Po zakończeniu wszystkich etapów, korytarz rowerowy biegnący ulicami: Mickiewicza, Andersa, Marszałkowską i Waryńskiego – będzie liczył blisko 8 kilometrów. Jednocześnie miasto pracuje nad poprawą jakości już istniejących tras – informuje ZDM.
Krzysztof Jędrasik