Tarcza TBM Maria wydrążyła nowy korytarz na odcinku północno-wschodnim.
Maszyna rozpoczęła pracę 4 maja na stacji Bródno i po 38 dniach dotarła do stacji Kondratowicza. W tym czasie pokonała niemal kilometr trasy.
– Ten odcinek, który został wydrążony i już obłożony pierścieniami ma długość ponad 919 metrów. W tej chwili tarcza TBM Maria jest już w środku korpusu stacji Kondratowicza. Tutaj przez miesiąc czeka ją przegląd serwisowy. Później będzie przetaczana do ściany, gdzie rozpocznie drążenie kolejnego tunelu – mówi rzecznik warszawskiego metra Anna Bartoń.
Prace serwisowe nie oznaczają przerwy w drążeniu.
– W tym czasie załogi, które obsługiwały TBM Maria przejdą do drugiej tarczy, która jest już w szybie startowym na stacji Bródno i za kilka dni rozpocznie ona drążenie tunelu, tym razem lewego, łączącego stacje Bródno ze stacją Kondratowicza – dodaje Anna Bartoń.
Średnio w ciągu doby, tarcza TBM drąży ponad 24 metry tunelu.
Łączna długość tuneli dla drugiego etapu wschodnio-północnego odcinka metra wyniesie: 5787 metrów.
Rzecznik warszawskiego metra Anna Bartoń:
Krzysztof Jędrasik