Caritas Polska TOP MARKĄ 2023 roku. Organizacja zdobyła I miejsce w kategorii projektów charytatywnych.
– Działania Caritas były szeroko omawiane i komentowane w mediach tradycyjnych i cyfrowych, a także w social mediach. co pozwoliło już drugi rok z rzędu uzyskać pozycję lidera wśród projektów charytatywnych. Silna komunikacja jest jednym z kluczowych elementem współpracy z darczyńcami, partnerami i przyjaciółmi Caritas. Takie nagrody pozwalają nam na chwilę zatrzymać się i spojrzeć z innej perspektywy na działania naszej organizacji, tym bardziej, że otrzymaliśmy ją po raz drugi z rzędu – mówi kierowniczka działu komunikacji Caritas Polska, Dominika Chylewska.
Badanie było przeprowadzane w okresie, kiedy priorytetem dla Caritas była pomoc dla Ukrainy i szybkie reagowanie na sytuacje kryzysowe. Szybka pomoc jest możliwa dzięki międzynarodowej sieci działającej w 160 krajach pod nazwą Caritas Internationalis.
– Skuteczność to ludzie zaangażowani w pomoc. 20 – 30 tysięcy wynosi liczba osób pracujących w Polsce w ramach Caritas. Jeszcze więcej jest wolontariuszy. Biorąc pod uwagę działalność na świecie, możemy powiedzieć, że staliśmy się marką globalną – dodaje Dominika Chylewska.
Caritas Polska co roku szczegółowo raportuje swoją działalność. Wśród danych znajdziemy informacje o skali pomocy finansowej, materialnej, administracyjnej i psychologicznej.
Artur Chmielewski