Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie działań spółek AMS i Ströer Polska na rynku reklamy zewnętrznej w Warszawie. UOKiK od kilku miesięcy analizuje jego funkcjonowanie oraz w jaki sposób uchwała krajobrazowa Rady Miasta może na niego wpłynąć.
– Badamy, czy jej skutkiem nie będzie faworyzowanie konkretnych podmiotów na lokalnym rynku zewnętrznym, w szczególności spółki AMS, a także wyeliminowaniem z rynku dużej liczby przedsiębiorców obecnie na nim funkcjonującym – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zebrany w toku dotychczasowych działań materiał, dał podstawy do wszczęcia kolejnego postępowania w sprawie firmy AMS i Ströer Polska.
– Postępowanie to ma na celu ustalenie, czy pomiędzy tymi dwiema firmami nie doszło do zawarcia porozumienia ograniczającego konkurencję, w szczególności podziału reklamy na rynku w Warszawie. Chcemy zbadać okoliczności wieloletniej współpracy pomiędzy AMS i Ströer – dodaje Tomasz Chróstny.
Jeśli potwierdzą się podejrzenia o naruszeniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, można spodziewać się postawienia zarzutów przedsiębiorcom działającym w tego typu porozumieniu.
Bartosz Święciński