Od dziś poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą wznowić pracę w systemie stacjonarnym. Będą mogły przyjmować dzieci, prowadzić badania diagnostyczne i wydawać orzeczenia. Placówki do tej pory zgodnie z przepisami wprowadzonymi przez Ministerstwo Zdrowia w związku z epidemią mogły ograniczyć działalność.
Rzeczniczka Ministerstwa Edukacji Narodowej Anna Ostrowska wyjaśnia, że wsparcie poradni jest najefektywniejsze przy osobistym kontakcie dzieci z psychologami i pedagogami.
– Rozpoczyna się również czas diagnozowania uczniów, wydawania opinii i orzeczeń. One są niezwykle ważne dla przyszłości edukacyjnej i dalszych losów dzieci. Nie ma takiej możliwości, aby orzeczenie lub opinię otrzymać zdalnie drogą mailową, stąd potrzeba uruchomienia stacjonarnej pracy poradni – mówi Anna Ostrowska.
MEN podtrzymuje zalecenie, by te czynności, które nie muszą być prowadzone w budynku poradni nadal odbywały się zdalnie.
IAR