Po zakończeniu mostu powstanie dodatkowa infrastruktura
Most pieszo – rowerowy między Pragą, a Bulwarami Wiślanymi stał się miejscem wiosennych spacerów i wycieczek. Korzystać z niego mogą zarówno piesi jak i rowerzyści. Otwarty obiekt wymaga jednak dodatkowej infrastruktury.
– Świetnie wiemy, że ten obiekt wprowadził dosyć istotną zmianę na mapie stolicy. Pozwala poruszać się pomiędzy brzegami rzeki, natomiast od początku było wiadomo, że to nie koniec wyzwań, które przed nami stoją – mówi Jakub Dybalski rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Zarząd ogłosił obecnie przetarg na wykonanie przejścia naziemnego przez Wisłostradę.
– W perspektywie jest oczywiście przebudowa skrzyżowania Karowej z Wisłostradą. Częścią tej inwestycji będzie wytyczenie i wykonanie przejścia dla pieszych. Otworzyliśmy oferty i wydaje mi się, że są one niezłe. Wyłoniony wykonawca będzie miał 100 dni na zakończenie prac – dodaje Jakub Dybalski.
W planach są również zmiany po praskiej stronie Wisły. Przemianę przejdzie ulica Okrzei, która będzie pełnić funkcję przedłużenia mostu. Zgodnie z założeniami projektu ma zyskać szpalery drzew, elementy małej architektury oraz chodniki wraz z drogą rowerową.
Do tej pory koszt mostu wraz z pracami dodatkowymi, nadzorem postępów i przygotowaniem dokumentacji wyniósł łącznie 154 miliony złotych.
Artur Chmielewski