Radiowa Kapsuła Czasu. Daj się wpisać w historię.

Home / Warto posłuchać  / P. Bruszewska: W trakcie nauczania zdalnego relacje interpersonalne znacznie osłabły

P. Bruszewska: W trakcie nauczania zdalnego relacje interpersonalne znacznie osłabły

fot. pixabay.com

– Relacje w świecie cyfrowym nie są tak wartościowe, jak te w świecie rzeczywistym – podkreśla gość poranka „Siódma9” Paula Bruszewska.

 

Po dłuższej przerwie uczniowie wrócili do szkół. Niebawem rozpocznie się kolejny rok akademicki. Pandemia zrewolucjonizowała sposób nauczania i wpłynęła na jakość kształcenia dzieci, młodzieży i studentów.

 

Ta rewolucja rzeczywiście nastąpiła. Nauczyciele musieli dostosować się do tej nowej sytuacji – i dostosowali się. Część z nich bardzo dobrze się w tym odnalazła, wręcz uważają, że są w tym lepsi. Dla części uczniów to też jest dobre rozwiązanie. Jednak jest to na tyle świeże dla nas, że nie jesteśmy w stanie wyeliminować wszystkich problemów, które powstały – mówi Paula Bruszewska z Fundacji Zwolnieni z Teorii.

 

Dlatego, że możliwości interakcji były ograniczone. Z tego względu te relacje wewnątrz szkoły zdecydowanie podupadły. W trakcie nauczania zdalnego relacje interpersonalne znacznie osłabły – podkreśla.

 

Jak dodaje Paula Bruszewska, odbudowa relacji między uczniami to jedyna droga powrotu do normalności.

 

– Formuła zdalna utrudnia budowanie relacji i zdobywanie umiejętności komunikacyjnych. Priorytetem jest powrót kontaktu stacjonarnego uczniów i nauczycieli – podaje.

 

Fundacja Zwolnieni z Teorii uzupełnia edukację o przestrzeń do zdobywania praktyki. Działa w oparciu o nowoczesną metodykę nauczania, w ramach której realizuje projekty społeczne.

 

Jednocześnie rozwija przydatne kompetencje, takie jak: empatia, kreatywność, praca zespołowa, komunikacja czy umiejętność rozwiązywania problemów.

 

Paula Bruszewska:

 

 

Jakub Panak

Radiowa Kapsuła Czasu. Daj się wpisać w historię.

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close