Próby zakończyły się pomyślnie. Nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie przeszedł testy obciążeniowe. Odbyły się one w dwóch formach. Przeprawa łączy Pragę-Północ z bulwarami na wysokości ulicy Karowej. Miasto planuje utworzyć także nowe przejście dla pieszych przez Wisłostradę.
Do otwarcia nowej przeprawy przez Wisłę już coraz bliżej. W minionym tygodniu konstrukcję poddano próbnemu obciążeniu. Celem było sprawdzenie czy most zagwarantuje bezpieczeństwo korzystającym z niego pieszym i rowerzystom. W ramach próby przez przeprawę przeszło około 300 osób.
– Przeprowadziliśmy próby obciążeniowe: statyczne i dynamiczne. Te pierwsze polegały na ustawieniu w różnych punktach mostu zbiorników z wodą. Te drugie zakładały udział ochotników w testach. One były bardziej malownicze, bo brało w nich udział około 300 osób, które przez kilka godzin musiały po nim chodzić, biegać, czasem też skakać w określony sposób. Te testy są ważne, bo konstrukcja stołecznego mostu jest unikalna. Już wiemy, że jest z nim wszystko ok – mówi rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski.
Most łączy Pragę-Północ z bulwarami wiślanymi. Na wysokości ulicy Karowej miasto planuje utworzyć także nowe przejście dla pieszych przez Wisłostradę.
– Te prace de facto będą się wiązały z dużymi zmianami w obrębie całego skrzyżowania Wisłostrady z Karową, bo to nie tylko wyznaczenie przejścia dla pieszych, przejazdów rowerowych i brakującej infrastruktury rowerowej, ale też przebudowa sygnalizacji i oświetlenia. To także prace ziemne związane z połączeniem różnych poziomów bulwarów i przejścia, a także wyznaczenie lewoskrętu z Karowej w Wybrzeże Kościuszkowskie w stronę Żoliborza – wyjaśnia rzecznik ZDM.
Zgodnie z planem nowe przejście dla pieszych ma być oddane do użytku najpóźniej w wakacje. Natomiast dokładny termin otwarcia mostu pieszo-rowerowego jeszcze nie został ogłoszony.
Krzysztof Jędrasik