Home / Wiadomości  / Na Mazowszu ma powstać nowa trasa kolejowa

Na Mazowszu ma powstać nowa trasa kolejowa

fot. plk-sa.pl

Ułatwi życie mieszkańcom łącząc kilkanaście gmin. Ma powstać nowa linia kolejowa z Warszawy przez Zegrze do Przasnysza.

 

Umowę partnerstwa w tej sprawie podpisali przedstawiciele władz Mazowsza i lokalnych samorządów. Dokument pozwala ubiegać się o dotacje w ramach programu Kolej +. Umowa podpisana przez lidera projektu oraz 18 partnerów razem z pozostałą dokumentacją trafi teraz do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Decyzja o wyborze projektów do realizacji ma zapaść w najbliższym czasie.

 

To jest rzeczywiście bardzo ambitny projekt. W ramach tej rządowej oferty, która mówi o tym, by w najbliższych kilkunastu latach zbudować lub zmodernizować szereg linii kolejowych. W ten projekt zaangażowane są cztery powiaty i trzynaści gmin poprzez które ma przebiegać ta linia o długości 70 km – mówi marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

 

Linie kolejowe ułatwiają rozwój wielu miejscowościom – mówi poseł PSL, Bożena Żelazowska.

 

Jest to projekt skierowany dla mieszkańców, czyli ułatwia dostęp do infrastruktury kolejowej. Jak wiemy wiele miast i miasteczek powstało właśnie dzięki liniom kolejowym. Z tym projektem wiążemy wielkie nadzieje. Ułatwi on przemieszczanie się i dostęp mieszkańców do pracy i szkół – twierdzi poseł Żelazowska.

 

Taka trasa jest bardzo potrzebna mieszkańcom – podkreśla wicestarosta powiatu przasnyskiego Waldemar Trochimiuk.

 

Teraz nie mamy w ogóle połączenia kolejowego w Przasnyszu. Mamy jedną drogą krajową, która też wymaga wielkiego remontu. Posiadamy w powiecie dwie strefy gospodarcze, w Przasnyszu i Chorzelach. Budowa linii kolejowej w sposób zasadniczy podniesie rangę na razie strefy w Przasnyszu – przekonuje Waldemar Trochimiuk.

 

Realizacja linii kolejowej z Warszawy do Przasnysza została podzielona na dwa etapy.

 

Pierwszy zakłada m.in. pozyskanie studium składającego się z koncepcji programowo-przestrzennej, a także wykonanie wstępnego kosztorysu robót oraz dokumentacji projektowej. Drugi etap to roboty budowlane.

 

Koszt całej inwestycji szacowany jest na 1,7 mld zł.

 

Krzysztof Jędrasik

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close