Home / Wiadomości  / Minister Edukacji Narodowej: Potrzeba więcej czasu na pracę z uczniami

Minister Edukacji Narodowej: Potrzeba więcej czasu na pracę z uczniami

Fot. Ks. Mariusz Wedziuk

Więcej czasu na pracę z uczniami – to główny cel ostatniej reformy szkolnictwa – mówił na antenie Radia Warszawa Dariusz Piontkowski. Minister Edukacji Narodowej omawiał obecne wyzwania dla polskich szkół i perspektywy na przyszłość.

 

Jego zdaniem podstawą dobrej edukacji jest nauczyciel z pasją.

 

Postawy nie zmieni się tylko i wyłącznie przepisami. To musi być mentalność nauczyciela.  Z praktyki wiem, bo ponad 20 lat uczyłem w szkole. To nie jest taki zawód, że przychodzi się odbębnić godziny. Musi być zaangażowanie emocjonalne. Trudno sobie wyobrazić dobrego nauczyciela, który nie lubi pracy z dziećmi i młodzieżą – mówił Dariusz Piontkowski.

 

Reforma edukacji z 2017 roku ma na celu podniesienie poziomu nauczania – przypomniał minister. – Reforma strukturalna, czyli wygaszanie gimnazjów i głównie odtwarzanie 4-letniego liceum i 5-letniego technikum – to był główny, zasadniczy cel. Ponieważ okazywało się, że w cyklach 3-letnich nauczyciele mieli za mało czasu, aby dogłębnie poznać materiał i mieć więcej czasu do pracy z uczniami, to mamy nadzieję, że ta zmiana plus zmiana programowa przyczyni się do tego, że będziemy mieli jeszcze lepszą edukację i jeszcze lepsze wyniki – dodał Dariusz Piontkowski.

 

Minister Edukacji przypomniał, że w ramach ostatnich zmian zwiększono m.in.: liczbę lekcji historii w szkołach podstawowych, a w szkołach średnich została ona przywrócona.

 

Cała rozmowa Ewy Pietrzak z Ministrem Edukacji Narodowej Dariuszem Piontkowskim – TUTAJ

 

Krzysztof Jędrasik

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close