Remonty w metrze warszawskim. Choć wciąż w budowie są nowe stacje linii M2, to prace modernizacyjne planowane są także na pierwszej linii.
– Nie zapominamy o linii M1, i stale podnosimy infrastrukturę do standardów młodszej linii. W tym roku będzie to szereg modernizacji, które znacznie wpłyną na poziom bezpieczeństwa i komfortu pasażerów – zapowiada Maciej Czerski z Metra Warszawskiego.
Najstarsze stacje metra budowane były jeszcze w latach 80. Część systemów i rozwiązań technologicznych, zamontowanych w tamtym czasie, trzeba już wymienić.
– Na stacji Racławicka zostaną wymienione elementy systemu zasilania i rozdzielnice prądu stałego, które bezpośrednio zasilają przejeżdżające pociągi metra. Pozwoli to obniżyć koszty i zwiększyć niezawodność sieci – dodaje Maciej Czerski.
W minioną niedzielę w metrze doszło do dwóch pożarów. Modernizowane będą więc też elementy systemów bezpieczeństwa.
– Na odcinku od Świętokrzyskiej do Młocin zostaną wymienione centrale pożarowe. Na stacji Świętokrzyska pojawi się nowe oświetlenie. Lampy starego typu zostaną zastąpione przez ledowe, które zapewnią więcej światła. W tym roku przeprowadzane zostaną również pracę uszczelniające, które wykonane zostaną z użyciem żywic lub żeli nikcyjnych – podkreśla pracownik Metra Warszawskiego.
Choć zakres prac będzie szeroki, to jak zapewniają pracownicy Metra Warszawskiego, nie powinny one powodować utrudnień dla pasażerów.
– Prace mogą być niewidoczne dla pasażerów, będą się odbywać w czasie nocnych, przerw technicznych. Myślę jednak, że będą odczuwane w poprawie komfortu podróży na pierwszej linii metra – zapowiada Maciej Czerski.
Do modernizacji przeznaczono również monitoring, a także windy, które mają być lepiej przystosowane do wożenia osób starszych i niepełnosprawnych.
Wojciech Dudkowski