Home / Wiadomości  / „Kupuj Świadomie Produkt Polski” – rusza nowa edycja kampanii

„Kupuj Świadomie Produkt Polski” – rusza nowa edycja kampanii

fot. Krzysztof Jędrasik

To zachęta do patriotyzmu konsumenckiego. Ruszyła kolejna odsłona kampanii „Kupuj Świadomie Produkt Polski”. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie pokazano nowy spot promujący akcję. Tym razem jej przekaz skierowany jest głównie do dzieci.

 

„Produkt Polski” to najbardziej rozpoznawalny znak Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, tak wynika z badań rynku – stwierdził sekretarz stanu Rafał Romanowski podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii „Kupuj Świadomie Produkt Polski”.

 

W siedzibie resortu rolnictwa przy ul. Wspólnej w Warszawie 16 maja zaprezentowano nowy spot kampanii.

 

To logo „Produkt Polski” jest coraz częściej rozpoznawalne przez konsumentów, prawie 80 procent Polaków rozpoznaje ten znak. I już nasi polscy konsumenci kierują się tym patriotyzmem. Teraz mamy przesłanie do tych najmłodszych, żeby się uczyli od samego początku. Sięgając po produkty polskie mają gwarancję, że sięgają po zdrową żywność najwyższej jakości – mówi wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski.

 

Polska jest krajem niemal samowystarczalnym jeśli chodzi o produkcje żywności – dodaje Rafał Romanowski.

 

Jeśli chodzi o samowystarczalność żywieniowo jesteśmy najbardziej zaawansowani w całej Unii Europejskiej. Na ten katalog dziewięciu podstawowych produktów brakuje nam tylko dostępu do dwóch: do cytrusów i owoców morza. Tak więc jeśli potrafimy eksportować żywność i europejscy konsumenci sięgają po nasze produkty żywnościowe, to tym bardziej wszyscy Polacy powinni sięgać po polską żywność najwyższej jakości – dodał wiceminister Romanowski.

 

Przypominamy, że żywność oznaczona biało-czerwonym logiem „Produkt Polski” musi zawierać co najmniej 75 procent surowców wytworzonych w Polsce.

 

Kampania „Kupuj Świadomie Produkt Polski” Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi prowadzi od 2019 roku wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa.

 

Kampania ma na celu po pierwsze edukację konsumentów, pokazując im, że warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas codziennych zakupów i czytać etykiety produktów spożywczych. Po drugie rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało-czerwonych znakiem „Produkt Polski”.

 

W dniach 24-25 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się I Festiwal polskiej żywności wysokiej jakości. Z końcem lipca w całej Polsce zostanie także zorganizowanych 240 pikników z Produktem Polskim – zapowiedział dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Waldemar Humięcki.

 

 

Tekst i zdjęcia Krzysztof Jędrasik

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close