K. Jakubowski: przebudowa linii średnicowej poprawi komunikację na pokolenia
Prace potrwają kilka lat, ale mają przynieść wymierne korzyści dla kilku pokoleń. O remoncie linii średnicowej w stolicy mówił w piątkowym „Poranku z Radiem Warszawa” Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych omawiał na antenie Radia Warszawa bieżące działania spółki. Ostatnio zakończył się ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Od 9 stycznia br. ruch pociągów jest prowadzony po dwóch torach. Oznacza to dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia – informuje PKP PLK.
Nadal prowadzone są prace przy dworcu „Warszawa Zachodnia”.
– Obecnie przebudowywana jest stacja czyli te miejsca w których funkcjonują perony i gdzie zatrzymują się pociągi. W ramach tej inwestycji wybudowany będzie nowy budynek jako poczekalnie od strony ul. Tunelowej. Pasażerowie zyskają więc dodatkowe pomieszczenia – mówił gość poranka.
Kluczowa dla pasażerów będzie przebudowa linii średnicowej, na odcinku od Warszawy Zachodniej do Wschodniej – dodał Karol Jakubowski.
– Przygotowujemy się do ogłoszenia kolejnych przetargów związanych z ta inwestycją dotyczących przebudowy torów, także przystanków, czyli przyszłej stacji '”Warszawa Śródmieście”. Będzie także przebudowa bardzo dużej stacji Warszawa Wschodnia oraz budowa nowych przystanków kolejowych w Warszawie. To wszystko sprawi, że ta komunikacja w stolicy będzie lepsza. Jesteśmy na dobrej drodze – mówił Jakubowski.
Realizacja tego projektu potrwa kilka lat, ale poprawi komunikację na pokolenia – podkreślił gość poranka.
– To ogromna inwestycja, która wymaga od nas bardzo dużego zaangażowania, nie tylko od strony wykonawcy, ale także ze strony kolejarzy odpowiedzialnych za rozkład jazdy i utrzymanie ruchu pociągów w Warszawie. To co dzisiaj się dzieje w stolicy zapewni dobrą komunikację na pokolenia – podkreślił Karol Jakubowski.
Remont linii średnicowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia będzie kosztował ok. 2 miliardów zł. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych.
Karol Jakubowski:
Krzysztof Jędrasik