Home / Z Warszawy i regionu  / Jakub Dybalski: Infrastruktura nie wystarczy

Jakub Dybalski: Infrastruktura nie wystarczy

Jakub Dybalski: Infrastruktura nie wystarczy
Fot. ZDM

Mamy wyłonione podczas audytu bezpieczeństwa przejścia i skrzyżowania,które wymagają zmian. Robimy to stopniowo i reagujemy na uwagi zgłoszone wcześniej przez mieszkańców – mówi Jakub Dybalski z Zarządu Dróg Miejskich.

Kolejnym miejscem na mapie Warszawy, które zmieniło swój wygląd i zostało dostosowane ze względów bezpieczeństwa jest oddane do użytku rondo na skrzyżowaniu ulic Branickiego i Sarmackiej.

 

Po otwarciu Południowej Obwodnicy Warszawy wiele się na ul. Branickiego zmieniło. Otwarte zostało przedłużenie ulicy, które pozwala zjechać z ekspresówki tuż przed wjazdem do tunelu oraz łączy Wilanów z Ursynowem. Z drugiej strony mamy natomiast połączenie z ul. Przyczółkową. To wszystko powoduje wzmożony ruch na ul. Branickiego. Aby ten ruch odpowiednio poprowadzić, potrzebna była budowa sygnalizacji. Ta musiała się tam pojawić zwłaszcza ze względu na bezpieczeństwo pieszych. W ramach audytu przejść dla pieszych w latach 2016-2020 zebry przez ul. Branickiego zostały ocenione na 1, 2, 3 i 3, zaś przez ul. Sarmacką na 2, 2 i 2 – wyjaśnia Jakub Dybalski.

 

Jak przyznał rzecznik Zarządu Dróg Miejskich plany remontów i przebudowy poszczególnych punktów infrastruktury drogowej są sukcesywnie i stopniowo realizowane. Poza okrężnym ruchem samochodowym, na skrzyżowaniu Branickiego z Sarmacką,powstała sygnalizacja świetlna, która umożliwi bezpieczne przekraczanie jezdni. Zyskali też kierowcy, którzy w tym ciągu komunikacyjnym będą mogli korzystać z trzech pasów ruchu.

 

Z jednej strony mamy problemy, które można rozwiązać tylko inwestycją czy wręcz budową od nowa kolejnych skrzyżowań, z drugiej czasem chodzi o drobną interwencję, która ostatecznie może uchronić przed wypadkiem. Przykładem jest słupkowanie okolic przejść dla pieszych. Auto stojące w takim miejscu, może sprawić, że dziecko wychodzące na ulicę nie będzie zupełnie widoczne dla osoby nadjeżdżającej z naprzeciwka. Pamiętajmy jednocześnie, że same zmiany infrastruktury to przecież nie jedyne czynniki wpływające na bezpieczeństwo. Przekraczanie prędkości na drogach w terenie zabudowanym to niestety niechlubna reguła, która zwiększa znacznie ryzyko tragedii – wyjaśnia Jakub Dybalski.

 

Jak dodaje przedstawiciel ZDM przebudowy są możliwe tylko tam, gdzie infrastrukturą zarządza miasto. Jakub Dybalski wskazał, że szczegóły audytu przeprowadzonego z mieszkańcami poszczególnych dzielnic oraz informacje o planowanych remontach i zmianach są dostępne na stronie zdm.waw.pl

 

 

 

Artur Chmielewski

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close