Home / Wiadomości  / Gdzie są nasze pieniądze za wycieczkę?

Gdzie są nasze pieniądze za wycieczkę?

fot. pixabay.com

Czy możemy ubiegać się o zwrot pieniędzy w przypadku wykupienia wycieczki zagranicznej? W związku z pandemią koronawirusa wiele krajów zamknęło granice. Czy zważywszy na okoliczności możemy odstąpić od umowy z danym biurem podróży?

 

– W związku z wystąpieniem nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, który nie mogliśmy przewidzieć i realizacja wycieczki jest niemożliwa czy nasz wyjazd jest niemożliwy to możemy odstąpić od umowy i ubiegać się o zwrot środków. Taki przedsiębiorca turystyczny na podstawie artykułu 47 ustawy o imprezach turystycznych powinien zwrócić nam pieniądze – wyjaśnia Agnieszka Orlińska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

W przypadku rezerwacji hotelu indywidualnie sytuacja wygląda nieco inaczej, ale również możemy ubiegać się o odstąpienie od umowy.

 

– Wtedy też możemy odstąpić od umowy, ale trochę na innej podstawie prawnej. Wtedy najprościej jest porozumieć się z danym hotelem. W ostateczności jeżeli hotel nie chce uznać naszych roszczeń to może o tym zadecydować są, ale w obecnej sytuacji większość hoteli takie roszczenia uznaje. Możemy powołać się na to, że władze zalecają by unikać niepotrzebnego podróżowania i pozostać w domach.

 

Na stronie internetowej UOKiK.gov.pl/koronawirus znajdą państwo odpowiedzi na wiele pytań dotyczących obecnej sytuacji. Można również skorzystać z darmowej pomocy prawnej.

 

Bartosz Święciński

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close