#GotowiNaSpotkanie – Adwent z Radiem Warszawa

Home / Warto posłuchać  / Dariusz Piontkowski o systemie nauczania w czasie pandemii

Dariusz Piontkowski o systemie nauczania w czasie pandemii

fot. siodma9.pl

Czy szkoły podstawowe przejdą w najbliższych dniach na zdalne nauczanie? W poranku Siódma9 były minister edukacji Dariusz Piontkowski mówił, że to zależy od sytuacji epidemicznej.

 

Gość poranka stwierdził, że jego zdaniem, jak i całego kierownictwa MEN, szkoły podstawowe powinny jak najdłużej kontynuować kształcenie stacjonarne.

 

Ten bezpośredni kontakt nauczyciela z uczniem jest bardzo trudny do zastąpienia nawet przy nowoczesnych technikach. Kształcenie stacjonarne powinno być jak najdłużej prowadzone szczególnie dla najmłodszych dzieci, bo one są mniej samodzielne i wymagają opieki rodziców. Nie są w stanie samodzielnie korzystać z tych nowoczesnych narzędzi – podkreśla były minister edukacji.

 

Alternatywą do całkowitego kształcenia na odległość jest nauczanie hybrydowe, czyli model, w którym część uczniów uczy się w szkole, a część zdalnie i tak na zmianę.

 

To wydaje się być dużo lepsze dla uczniów niż model kształcenia tylko na odległość – mówi gość poranka Siódma9.

 

Dariusz Piontkowski informuje, że rząd ma dane wskazujące, że szkoły jako miejsca, w których pojawia się ewentualne ognisko chorych, stanowią tylko margines wszystkich ognisk.

 

Według danych Głównego Inspektora Sanitarnego to ponad 2 procent wszystkich ognisk zakażeń – zaznacza.

 

Od poniedziałku (19.10) szkoły średnie i uczelnie znajdujące się w żółtej strefie przeszły na nauczanie hybrydowe. W strefie czerwonej nauka odbywa się zdalnie. Bez zmian do tej pory działają przedszkola i szkoły podstawowe.

 

Dariusz Piontkowski:

 

Bartosz Święciński

Udostępnij!

#GotowiNaSpotkanie – Adwent z Radiem Warszawa

shares

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close