
Firma Alstom złożyła wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego o homologację pociągów. Na razie nie wiadomo na jaką prędkość. Poprzednia propozycja dotyczyła prędkości do 160 km/h, ale nie zgodziły się na nią PKP.
Koleje informują, że zaakceptują tylko taki wniosek, który będzie mówił o pierwotnie planowanej prędkości – czyli 250 km/h.
PKP Intercity kupiły 20 składów Pendolino za ok. 400 mln euro. Natomiast koszt budowy zaplecza technicznego i utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat – to kolejne 665 mln euro.
Wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński mówił niedawno, że zapłaciliśmy za inny pociąg niż dostaliśmy – kupowaliśmy superszybkie pociągi Pendolino, ale nie takie, które będą się mogły poruszać z maksymalną prędkością 160 km/h.
fot. Kabelleger/David Gubler, lic. CC