Home / Warto posłuchać  / Czy jest bezpiecznie na warszawskich drogach?

Czy jest bezpiecznie na warszawskich drogach?

Czy jest bezpiecznie na warszawskich drogach?
fot. zdm.waw.pl

Remont ulicy na Odolanach oraz bezpieczeństwo na warszawskich drogach – to główne tematy poruszone dziś w Poranku z Radiem Warszawa w rozmowie z Jakubem Dybalskim, rzecznikiem Zarządu Dróg Miejskich.

 

Wygodniejsza i bezpieczniejsza ma być po renowacji ulica Jana Kazimierza na Odolanach. Osiedle w ostatnich latach przechodzi przemianę z fabrycznego w mieszkalne. Do tej metamorfozy zostanie dostosowana również ulica Jana Kazimierza. W tym tygodniu ruszyły pierwsze prace.

 

Jak mówił Jakub Dybalski, inwestycja ta jest konieczna, aby podnieść komfort mieszkańców tej okolicy.

 

Dzisiaj jest to ulica, która ma bardzo słabą nawierzchnię, nie ma żadnej infrastruktury rowerowej, zieleń jest poszatkowana. Są miejsca, gdzie jest bardzo zielono, a także takie, gdzie jest „łyso”. Chodnik czasami jest szeroki, a czasami wąski, nie ma tam żadnego porządku. My to chcemy zmienić – mówi rzecznik.

 

Po przebudowie ulica Jana Kazimierza ma być przyjazna dla kierowców, pieszych i rowerzystów. Rozpoczęta przebudowa ma zakończyć się na początku 2025 roku.

 

W Poranku z Radiem Warszawa była również mowa o bezpieczeństwie na warszawskich ulicach – według danych stołecznej Policji w minionym roku zanotowano najmniej śmiertelnych ofiar wypadków drogowych od kiedy prowadzone są te statystyki. W 2022 roku zginęły 33 osoby.

 

Jedną z przyczyn mniejszej liczby ofiar jest poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych – to oni są najsłabiej chronionymi uczestnikami ruchu drogowego.

 

W latach 2016-2020 przeprowadzony został kompleksowy audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach bez sygnalizacji świetlnej. Eksperci przebadali 4093 zebry.

 

Bezpieczeństwo na tych najniżej ocenionych przejściach jest od kilku lat sukcesywnie poprawiane.

 

Czasami niezbędne jest zamontowanie tam sygnalizacji świetlnej, a czasami takie przejście powinno zostać przebudowane i uzyskać azyl czy progi zwalniające. Czasami trzeba odsunąć nielegalne parkowanie od przejścia. Dzięki audytowi mamy podstawę do tego, aby decydować, które przejścia przebudować w pierwszej kolejności, gdzie nasza interwencja jest najbardziej pilna – mówi Dybalski.

 

Jak podaje Zarząd Dróg Miejskich, są dzielnice, w których od kilku lat nie zginął żaden pieszy.

 

Jakub Dybalski:

 

 

Krystian Koryciński

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close