Kolejne skarpetki, niepotrzebne urządzenie elektroniczne czy nietrafiony krawat. Z pewnością wiele osób otrzymało takie prezenty pod choinkę.
W takiej sytuacji z pomocą przychodzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W przypadku zakupów w tradycyjnym sklepie, możemy mieć problem z wymianą towaru – mówi Agnieszka Majchrzak z UOKiK-u.
Konsument ma więcej uprawnień przy zakupie przez internet. Tutaj są dwa tygodnie na odesłanie nietrafionego prezentu – dodaje Agnieszka Majchrzak.
Klient zawsze ma prawo do reklamacji towaru.
Jednak w tym przypadku „święty Mikołaj” musi się ujawnić i przekazać paragon – mówi Agnieszka Majchrzak z UOKiK-u.
Do końca roku w jedenastu polskich miastach, w centrach handlowych można znaleźć stoiska Prawników Federacji Konsumentów. W punktach tych możemy uzyskać pomoc w sprawie zwrotów i reklamacji towarów.