
Budowa końcowego odcinka drugiej linii metra utrzymuje tempo. W maju tarcze drążące tunele opuściły teren torów. Obecnie trwa wykańczanie pomieszczeń technicznych. Metro przygotowuje się do układania torów i sieci trakcyjnej – wyjaśnia rzecznik prasowy firmy budowlanej Gülermak, Bartosz Sawicki.
– Na całym tym odcinku łącznie do ułożenia mamy 18 kilometrów bieżących torów. Mimo, że odcinek jest oczywiście krótszy, natomiast zwróćcie uwagę, po pierwsze to są dwie linie, po drugie instalujemy jeszcze tak zwane rozjazdy, czyli miejsca gdzie pociągi w sposób bezkolizyjny mogą i będą mogły się wyminąć – zwraca uwagę rzecznik.
Ile jeszcze potrwa budowa M2?
Prace przebiegają zgodnie z planem. Potrwają jeszcze około roku – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Anna Bartoń.
– Planujemy w dwojaki sposób uruchamianie tego odcinka. Stacje pasażerskie będą wykończone wcześniej i zgłoszone do odbiorów, czyli za rok powinniśmy zakończyć prace budowlane na stacjach pasażerskich, zaś stacja techniczno-postojowa ze względu na to, że to jest 30 hektarów terenu i wiele obiektów, które tam powstają, będzie realizowana w nieco innym terminie. Ale zakończenie prac przewidujemy na listopad przyszłego roku -mówi.
Jakie będą nowe stacje M2?
Do wykonania pozostały trzy stacje metra – Lazurowa, Chrzanów i Karolin, a także stacja techniczno-postojowa. Wszystko jest już zaprojektowane, łącznie z wystrojem peronów.

fot.W.Dudkowski
– Stacje Karolin, Krzanów i Lazurowa utrzymane będą w spójnej kolorystyce, w kolorach bieli i szarości. Dominować będzie na stacjach również beton architektoniczny. W tym betonie architektonicznym wykończone będą zarówno słupy na peronach pasażerskich, jak również elementy wejściowe w wiatach, które będą prowadziły później na stacje pasażerskie – dodaje.
Druga linia warszawskiego metra jest budowana od 2010 roku, pierwsze stacje w centralnym odcinku otwarto w 2015 roku. Obecnie pociągi kursują pomiędzy stacjami Bemowo i Bródno. Zatrzymują się osiemnaście razy.
W.D.