Home / Wiadomości  / Ciekawy pomysł w szkole na Żoliborzu

Ciekawy pomysł w szkole na Żoliborzu

Ciekawy pomysł w szkole na Żoliborzu
fot. Urząd Dzielnicy Żoliborz/facebook

Uczniowie mogą rozładować nadmiar energii i jednocześnie skupić się na zajęciach edukacyjnych. Rotory – biurka zintegrowane ze stacjonarnym mechanizmem rowerowym pojawiły się w Szkole Podstawowej nr 267 imienia Juliusza Słowackiego na Żoliborzu.

 

Wprowadzenie tego rozwiązania było możliwe dzięki aktywnej postawie pedagoga – mówi Renata Kozłowska, burmistrz Dzielnicy Żoliborz.

 

Skąd taki pomysł?

 

Pomysłodawcą wprowadzenia rotorów do klasy w szkole podstawowej nr 267 na Żoliborzu jest nauczycielka języka francuskiego pani Donata Paźniewska. Podławkowe rotory to nowatorskie rozwiązanie, którego zadaniem jest wspieranie koncentracji uczniów podczas prowadzenia lekcji – wyjaśnia burmistrz.

 

Co daje używanie tego urządzenia?

 

Urządzenia pomagają rozładować stres i napięcie. Dzięki temu uczniowie łatwiej utrzymują uwagę na treściach przekazywanych na lekcji. Nie jest to jednak jedyny aspekt, który wzięliśmy pod uwagę – dodaje .

 

– Dodatkową zaletą rotorów jest ich funkcja wspierająca również sprawność fizyczną. Wpływa ona na poprawę mobilności, siłę mięśni i koordynacji ruchowej kończyn dolnych – zaznacza.

Czy rotory pojawią się gdzieś indziej?

 

Wierzymy, że rotory niebawem pojawią się w kolejnych szkołach na Żoliborzu . Doświadczenia Szkoły Podstawowej nr 267 pokazują,  że uwzględnienie indywidualnych potrzeb uczniów  i wprowadzenie przemyślanych rozwiązań znacząco podnosi jakość nauki zarówno dla pojedynczego dziecka,jak i całej klasy-  mówi Renata Kozłowska.

 

Pozostaje tylko życzyć uczniom, żeby wśród wielu obowiązków znajdowali też czas na niestacjonarne przejażdżki na rowerze.

 

 

A.C.

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close