
Uczniowie mogą rozładować nadmiar energii i jednocześnie skupić się na zajęciach edukacyjnych. Rotory – biurka zintegrowane ze stacjonarnym mechanizmem rowerowym pojawiły się w Szkole Podstawowej nr 267 imienia Juliusza Słowackiego na Żoliborzu.
Wprowadzenie tego rozwiązania było możliwe dzięki aktywnej postawie pedagoga – mówi Renata Kozłowska, burmistrz Dzielnicy Żoliborz.
Skąd taki pomysł?
– Pomysłodawcą wprowadzenia rotorów do klasy w szkole podstawowej nr 267 na Żoliborzu jest nauczycielka języka francuskiego pani Donata Paźniewska. Podławkowe rotory to nowatorskie rozwiązanie, którego zadaniem jest wspieranie koncentracji uczniów podczas prowadzenia lekcji – wyjaśnia burmistrz.
Co daje używanie tego urządzenia?
Urządzenia pomagają rozładować stres i napięcie. Dzięki temu uczniowie łatwiej utrzymują uwagę na treściach przekazywanych na lekcji. Nie jest to jednak jedyny aspekt, który wzięliśmy pod uwagę – dodaje .
– Dodatkową zaletą rotorów jest ich funkcja wspierająca również sprawność fizyczną. Wpływa ona na poprawę mobilności, siłę mięśni i koordynacji ruchowej kończyn dolnych – zaznacza.
Czy rotory pojawią się gdzieś indziej?
Wierzymy, że rotory niebawem pojawią się w kolejnych szkołach na Żoliborzu . Doświadczenia Szkoły Podstawowej nr 267 pokazują, że uwzględnienie indywidualnych potrzeb uczniów i wprowadzenie przemyślanych rozwiązań znacząco podnosi jakość nauki zarówno dla pojedynczego dziecka,jak i całej klasy- mówi Renata Kozłowska.
Pozostaje tylko życzyć uczniom, żeby wśród wielu obowiązków znajdowali też czas na niestacjonarne przejażdżki na rowerze.
A.C.