Home / Warto posłuchać  / Ceny rosną. Co z tym zrobić?

Ceny rosną. Co z tym zrobić?

Fot. Andrzej Haber

Udostępnij!

– Przychodzi do nas bardzo dużo zgłoszeń od konsumentów w sprawie wzrostu cen – mówiła w Rundzie Pytań Radia Warszawa Agnieszka Orlińska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prowadzone są obecnie kontrole w sklepach stacjonarnych i internetowych.

 

Kiedy zauważymy przypadki wzrostu cen w szczególności produktów spożywczych lub higienicznych, należy je zgłosić do UOKiKu.

 

– Cały czas można zgłaszać nam oferty i zawyżone ceny zarówno na specjalną infolinię konsumencką, a także mailem na adres monitoring@ukokik.gov.pl. Najlepiej zgłaszać takie rzeczy mailem, jeżeli mamy taką możliwość. Warto dołączyć zdjęcie, ale nie jest to konieczne. Ważne, żeby podać nazwę i lokalizację sklepu – mówi Agnieszka Orlińska.

 

Zdarzają się też sytuacje, w których sklep zastrzega sobie tylko płatność kartą. Co w sytuacji kiedy sklep zastrzega sobie tylko płatność kartą?

 

– Zdaniem naszego urzędu jest to niedopuszczalne, ponieważ pieniądze są oficjalnym środkiem płatniczym w Polsce, w związku z tym sprzedawca nie powinien odmawiać nam sprzedaży, jeżeli nie możemy zapłacić kartą. Pamiętajmy jednak o tym, że sprzedawca nie ponosi winy, ponieważ to jego pracodawca wydał takie polecenie, więc nie miejmy o to pretensji do sprzedawcy. Możemy to zgłosić na przykład do inspekcji handlowej.

 

Na stronie uokik.gov.pl/koronawirus mogą państwo znaleźć odpowiedzi ekspertów UOKiK na nurtujące konsumentów pytania. Zakładka będzie ciągle aktualizowana.

 

Rozmowa Bartosza Święcińskiego z Agnieszką Orlińską:

 

Bartosz Święciński

shares

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close