Radiowa Kapsuła Czasu. Daj się wpisać w historię.

Home / Wiadomości  / Cała aglomeracja na jednym bilecie komunikacyjnym

Cała aglomeracja na jednym bilecie komunikacyjnym

fot. warszawa.wikia.org/Crusier

Dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej to znakomity sposób na codzienne dojazdy do pracy i szkoły. Pojazdem z logo Warszawskiego Transportu Publicznego można dojechać nawet 40 km za Warszawę – podkreśla rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, Tomasz Kunert.

 

Warszawa współpracuje z lokalnymi samorządami przy organizacji transportu publicznego na ich terenie i tworzeniu połączeń ze stolicą. Porozumienia, zawierane między Warszawą a podwarszawskimi gminami zapewniają mieszkańcom aglomeracji dostęp do największej w Polsce zintegrowanej sieci komunikacyjnej.

 

Warszawskim Transportem Publicznym można podróżować – z jednym biletem – tramwajami, autobusami, metrem, pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej, autobusowymi liniami dowozowymi typu „L”, a w ramach oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD, także pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Dodatkową ofertą dla mieszkańców aglomeracji są bilety metropolitalne.

 

To tańsze przejazdy dla mieszkańców podwarszawskich miejscowości, których władze podpisują stosowne porozumienie z Warszawą – dodaje rzecznik ZTM.

 

Pasażer rozliczający się z podatków w gminie, która podpisała porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego, za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych płaci tylko 120 zł, czyli o 60 zł mniej niż dotychczas. Bilet 90-dniowy normalny imienny, ważny w obu strefach, kosztuje 330 zł – czyli o 130 zł mniej. Różnicę w cenie pokrywa dany samorząd. Na finansowanie linii wyjeżdżających poza granice Warszawy składają się środki Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie – czyli budżet miasta – i gmin. W przypadku linii 700 praca przewozowa poza terenem stolicy jest dotowana przez gminy w 40 procentach, ale w ustalonych przypadkach taki udział procentowy może wzrosnąć do nawet 80 procent. Warszawa na swoim terenie pokrywa całość kosztów.

 

W gminach, gdzie wprowadzono I strefę biletową przyjęto 60 procentowy wskaźnik dofinansowania. Obecnie, w czterech gminach: Łomianki, Marki, Ząbki, Konstancin-Jeziorna jest pierwsza strefa biletowa. Są tam autobusy miejskie i obowiązują bilety na pierwszą strefę. Jest to możliwe dzięki porozumieniu lokalnych samorządów z ZTM.

 

Firma organizuje także lokalny transport autobusowy w postaci linii „L”. W tym roku mieszkańcy podwarszawskich gmin korzystają z 49 linii lokalnych oznaczonych od L-1 do L-52. Łączna długość linii przekracza 780 km. Każdego dnia z linii lokalnych korzystają mieszkańcy 28 gmin. Na ich terenie mieszka ponad 730 tysięcy osób. Autobusy linii „L” docierają do około 200 podwarszawskich miejscowości.

 

Jakub Panak

Radiowa Kapsuła Czasu. Daj się wpisać w historię.

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close