Druga linia metra na Karolin i stacja postojowa coraz bliżej. Rozpoczęło się drążenie tuneli. W akcji od środy jest już tarcza Anna, która waży ponad 650 ton.
– Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów – zapowiada rzecznik Metra Warszawskiego Anna Bartoń.
Do prac zaangażowane zostaną łącznie dwie tarcze do drążenia tuneli.
– W pierwszej kolejności tarcze Anna i Krystyna będą miały do wywiercenia dwa tunele o długości ponad kilometra – tuż za szybem startowym, zlokalizowanym na stacji Karolin. Jako pierwsza ruszyła Anna. Gdy dotrze do stacji C2 Chrzanów, ekipy techników obsługujących te ogromne „wiertła” zostaną skierowane do drugiej tarczy, która rozpocznie drążenie tunelu prawego – dodaje rzecznik.
Roboty przy nowych stacjach metra podzielone zostały na etapy.
– Na pierwszym odcinku obie, ogromne tarcze TBM, mają do ułożenia łącznie 1422 pierścieni obudowy tunelu. Po wydrążeniu pierwszych tuneli tarcze zostaną „przeciągnięte” przez korpus stacji. Następnie będą miały do wykonania dwa tunele o długości ponad 1200 metrów, które połączą stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni odcinek, łączący budowę z działającą już linią będzie najkrótszy. Ma niecałe 600 m długości i kończy się na komorze torów odstawczych stacji Bemowo – informuje Anna Bartoń.
Jak podaje Metro Warszawskie, drążenie tuneli zakończy się w przyszłym roku. Postęp prac można obserwować na stronie internetowej metra.
W.D.