Home / Wiadomości  / Anna i Maria będą drążyły tunele. Mowa o specjalnych tarczach

Anna i Maria będą drążyły tunele. Mowa o specjalnych tarczach

fot. facebook.com/metro.warszawa

Udostępnij!

To wielkie przedsięwzięcie logistyczne. Elementy tarcz drążących tunele drugiej linii metra są w drodze na Bródno. Minionej nocy, rozpoczęły się transporty ogromnych fragmentów ponad 600-tonowej maszyny.

 

Obecnie na stacji C21 Bródno, budowany jest szyb startowy.

 

– To stacja najbardziej zaawansowana. dziś w nocy na stacje trafiły cztery pierwsze elementy tarczy. W sumie, by przetransportować całą maszynę , będziemy potrzebowali około tygodnia i aż 19 takich specjalnych transportów będzie musiało przejechać ulicami Warszawy, by później tarcza mogła być tam złożona – mówi rzecznik warszawskiego metra, Anna Bartoń.

 

Ze względu na gabaryty całej maszyny, jej elementy są przewożone nocą, na specjalnych platformach.

 

– Sama tarcza to niemal 100 metrów długości. Głowica waży ponad 50 ton, a cała maszyna ponad 600 ton. Mamy więc do czynienia w olbrzymim gabarytem. jest on podzielone na mniejsze elementy, ale nawet one muszą być przewożone specjalnym transportem – dodaje Anna Bartoń.

 

Na odcinku bródnowskim, tunele będą drążyły dwie tarcze: TBM Anna i TBM Maria. Pierwsza maszyna ruszy w kierunku stacji Trocka na przełomie marca i kwietnia.

 

Krzysztof Jędrasik

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close