Oszukują klientów. Kontrola w barach szybkiej obsługi
Mięso wieprzowe zamiast cielęciny, wołowo-drobiowy kebab z baraniny, nieświeża żywność. To tylko niektóre z nieprawidłowości jakie wykryła Inspekcja Handlowa w barach szybkiej obsługi.
Jak się okazuje, trzy czwarte punktów z fast foodem wprowadza w błąd swoich klientów. Inspektorzy skontrolowali 85 barów sprzedających zapiekanki, burgery, pizze, kebaby, czy dania kuchni orientalnej.
Najwięcej uchybień dotyczyło braku cenników – mówi Dariusz Łomowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Co dziesiąty przedsiębiorca oszukuje też na składnikach potraw.
fastfood_kontrola
Nieuczciwi sprzedawcy fast foodu muszą się liczyć z karami finansowymi. A klientom Dariusz Łomowski radzi, by sprawdzali ceny przed zakupem i najlepiej ufali… własnym zmysłom.
fastfood_porady
Zastrzeżenia do sposobu prowadzenia placówki gastronomicznej lub obawy dotyczące jakości serwowanych potraw możemy też zgłaszać do UOKiK lub wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej.
fot. arch. RW