
Tramwaje Warszawskie wybierają ofertę na projekt połączenia z Dworca Zachodniego na Wolę.
Nowa trasa będzie mieć długość niespełna półtora kilometra z czego około 900 metrów z niej będzie przebiegać pod ziemią – mówi Witold Urbanowicz z Tramwajów Warszawskich.
Jak pojedzie tu tramwaj?
– Tory poprowadzą w istniejącym już tunelu pod stacją kolejową Warszawa Zachodnia, następnie w nowym tunelu w ciągu ulicy Prądzyńskiego i Krzyżanowskiego. Połączenie z ulicą Kasprzaka zaplanowano w rejonie przystanku Szpital Wolski. Wyłoniona w przetargu firma będzie musiała opracować trzy warianty trasy. Każdy z nich będzie miał inne miejsce zakończenia odcinka podziemnego – wyjaśnia rzecznik.
Trasa podzielona jest na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek od ulicy Kasprzaka do stacji Warszawa Zachodnia, a drugie wyposażenie tunelu tramwajowego pod stacją Warszawa Zachodnia łącznie z podziemnym zespołem przystankowym przy peronie 9.
– Podział umożliwi ewentualne etapowanie inwestycji w zależności od posiadanych środków finansowych, zarówno na etapie projektowania, pozyskiwania decyzji administracyjnych, jak i późniejszej budowy. Co ciekawe, nie wszyscy wykonawcy projektu zmieścili się w zakładanym budżecie. Wystartowało 7 pracowni projektowych, z czego 5 mieści się w naszym budżecie określonym na kwotę nieco ponad 20 mln zł brutto. Teraz Komisja Przetargowa zajmie się oceną formalną złożonych dokumentów -dodaje przedstawiciel Tramwajów Warszawskich.
Kiedy rozpocznie się budowa?
Budowa ma się rozpocząć po 2030 roku. Jednocześnie trwa budowa trasy na Dworzec Zachodni od strony Ochoty.
D.K.