
Tunel pod torami w Teresinie już otwarty. 140-metrowy tunel zastąpił dotychczasowy przejazd. Wyeliminuje to długie oczekiwanie przed zamkniętymi rogatkami.
Jak podkreśla Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego Polskich Linii Kolejowych, tunel został otwarty pół roku przed planowanym terminem.
Gdzie wybudowano tunel?
-Dzięki sprawnej realizacji prac, tunel został otwarty pół roku przed planowanym terminem.Tunel połączył ulice Świętego Maksymiliana Kolbego w Teresinie oraz Szymanowską w Paprotni. Inwestycja była prowadzona przy utrzymaniu ruchu kolejowego -wyjaśnia.
Ile kosztował tunel?
Koszt inwestycji to około 42 miliony złotych – mówi przedstawicielka PKP PLK.
– Obiekt wyposażony jest w dwa pasy ruchu dla samochodów oraz ścieżkę pieszo-rowerową. Inwestycja o wartości około 42 mln zł netto zrealizowana została przy współpracy Polskich Linii Kolejowych z Powiatem Sochaczewskim i Gminą Teresin. Inwestycja ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Fenix – dodaje.
Podobne obiekty powstają obecnie w Rembertowie i Wesołej.
K.K.