Dzielnica Wesoła zmaga się z wieloma wyzwaniami infrastrukturalnymi i finansowymi. Brak odpowiedniego budżetu wpływa na jakość życia mieszkańców oraz tempo realizacji kluczowych inwestycji. O obecnej sytuacji oraz planach na przyszłość w audycji „Gość Radia Warszawa„mówi Tomasz Bańburski, radny dzielnicy Wesoła z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. W rozmowie podkreśla, że niezbędne są dodatkowe środki na rozwój komunikacji, modernizację dróg oraz poprawę infrastruktury edukacyjnej i zdrowotnej. Według radnego, problemem jest również niewystarczająca liczba terenów zielonych i rekreacyjnych, które mogłyby poprawić komfort życia mieszkańców.
Nowa rola, duża odpowiedzialność
„Mieszkam tutaj od urodzenia, trudno by mi było się przeprowadzić” – przyznał Tomasz Bańburski. Od lat angażuje się w życie lokalnej społeczności, uczestnicząc w licznych inicjatywach mających na celu poprawę warunków życia mieszkańców. Jego zdaniem, młodość to atut, ponieważ pozwala na świeże spojrzenie na problemy dzielnicy i otwartość na nowe rozwiązania.
Budżet niewspółmierny do potrzeb
Jednym z problemów, na jakie zwraca uwagę radny, jest niski budżet dzielnicy. W tym roku Wesoła dysponuje kwotą 197 milionów złotych, co jest znacznie mniej niż w innych dzielnicach. Praga Południe otrzymała ponad miliard złotych, a Mokotów czy Ursynów jeszcze więcej. Bańburski zaznacza, że Wesoła wciąż boryka się z zaległościami infrastrukturalnymi. Brak środków opóźnia inwestycje, takie jak nowe drogi i rozwój transportu. Niewystarczające fundusze pogłębiają różnice między Wesołą a innymi dzielnicami, co wpływa na jakość życia mieszkańców.
„Nasza dzielnica rozwija się prywatnie, ale infrastruktura publiczna nie nadąża” – mówi radny. Brakuje inwestycji w nowe drogi, a istniejące arterie są niewystarczające. Mieszkańcy codziennie stoją w korkach na głównych skrzyżowaniach, takich jak I Praskiego Pułku, Jana Pawła II i Trakt Brzeski. Problemem jest także brak odpowiednich rozwiązań komunikacyjnych, takich jak nowoczesna sygnalizacja świetlna czy dodatkowe pasy ruchu. Dodatkowo, rozbudowa osiedli sprawia, że infrastruktura przestaje być adekwatna do rosnącej liczby mieszkańców, co pogłębia problem.
Pilne inwestycje drogowe
Jednym z priorytetów jest modernizacja ulicy Świętego Jana Pawła II. To główna arteria komunikacyjna Starej Miłosnej, łącząca kluczowe obszary dzielnicy i zapewniająca dojazd do innych części Warszawy. Bańburski podkreśla, że rosnąca liczba mieszkańców wymaga poprawy nawierzchni, poszerzenia jezdni oraz dostosowania infrastruktury do zwiększonego ruchu. W planach jest także budowa nowych chodników, modernizacja oświetlenia ulicznego oraz dostosowanie przystanków autobusowych do standardów nowoczesnego transportu miejskiego.
Kolejnym problemem są nieutwardzone drogi w Starej Miłośnie i Zielonej. „Podczas deszczu ulice są zabłocone, trudno się po nich poruszać” – podkreśla radny.
Kontrowersje wokół miejskiej komunikacji
Podczas rozmowy poruszono temat współpracy MZA z firmą, która do niedawna była własnością Rosjan i znajdowała się na liście sankcyjnej. Radny określa sytuację jako „szokującą i smutną refleksję na temat zarządzania miastem”. Mimo oburzenia wielu polityków i prezydenta Rafała Trzaskowskiego, sprawa nie została dogłębnie omówiona na Radzie Warszawy.
Podsumowanie
Radny Tomasz Bańburski zaznacza, że jego priorytetem jest poprawa warunków życia mieszkańców. Kluczowe kwestie to walka o większy budżet, inwestycje w infrastrukturę i poprawa przepustowości dróg. „Chcemy być merytoryczną, odpowiedzialną opozycją i skupić się na realnych problemach mieszkańców” – podsumowuje.
Radio Warszawa zachęca do wspierania swojej działalności poprzez stronę www.radiowarszawa.com.pl oraz profil na Patronite.
K.W.