Testy nowych autobusów w Warszawie
Srebrny i biały autobus miejski na ulicach Warszawy. Trwają testy elektrycznych Mercedesa i Irizara.
Pierwszy z nich ma być pojazdem o dużym zasięgu na jednym ładowaniu akumulatorów.
–Autobus jest reklamowany przez producenta jako pojazd, który ma bardzo dużej pojemności baterie, to jest 6 paków baterii o łącznej mocy niemal 600 kW, co powinno spokojnie wystarczać do tego, żeby ten autobus mógł efektywnie jeździć przez cały dzień po Warszawie, wozić pasażerów. Chcemy to potwierdzić, chcemy sprawdzić, jak ten autobus będzie się sprawował – mówi rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki.
Biały Irizar jeździ po Warszawie już od 27 września.
– Ten autobus ma 12 metrów długości, jest oczywiście elektryczny, spisuje się na razie bez żadnych zastrzeżeń, wozi normalnie pasażerów. Zobaczymy czy pojawi się również na warszawskich ulicach już jako część taboru MZA. Jesteśmy w trakcie przetargu – podkreśla rzecznik.
Warszawa jest popularnym wśród producentów miejscem do testowania pojazdów transportu publicznego.
– Nazywana jest wręcz poligonem dla producentów taboru komunikacji miejskiej, zwłaszcza autobusów, dlatego że mamy tutaj wielu pasażerów, mamy też długie linie i Warszawa jest miastem bardzo rozległym. W związku z tym, jeżeli autobus poradzi sobie w Warszawie, to wiadomo, że poradzi sobie praktycznie w każdych innych warunkach – wskazuje Adam Stawicki.
Autobusy będą testowane na różnych liniach, zarówno tych w Śródmieściu jak i podmiejskich. Mercedes jeździ dziś jako 106, a Irizar – 178. Informacja o trasach testowych modeli jest podawana w mediach społecznościowych MZA.
Wojciech Dudkowski