Home / Wiadomości  / Zmiany w ruchu i pierwsza taka inwestycja w Warszawie

Zmiany w ruchu i pierwsza taka inwestycja w Warszawie

Zmiany w ruchu i pierwsza taka inwestycja w Warszawie
fot. Artur Chmielewski

To jedna z najważniejszych inwestycji na Ochocie. Wykonanie tunelu podziemnego wchodzi w kolejną fazę. Tramwaje dojadą nim do przystanku pod dworcem Warszawa Zachodnia.

 

Aby usprawnić komunikację w rejonie budowy, powstaną dwa buspasy. Pierwszy z nich znajdzie się na ulicy Szczęśliwickiej, a drugi na ulicy Kopińskiej. Ułatwienia dla utrzymania płynnego ruchu komunikacji miejskiej są przewidziane również w kolejnych etapach budowy.

 

– Nowy pas dla autobusów zostanie wyznaczony na ulicy Szczęśliwickiej między Opaczewską, a Kopińską. Ma ułatwić poruszanie autobusom wyjeżdżającym z Pętli Szczęśliwice, które jadą do dworca Zachodniego i dalej na północ Warszawy. Z drugiej strony podobnie będzie w przypadku Kopińskiej w kierunku dworca Warszawa Zachodnia – mówi Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

 

Po uruchomieniu nowych buspasów w Warszawie będzie funkcjonować łącznie 80 kilometrów tras stworzonych dla Warszawskiego Transportu Publicznego.

 

Jednocześnie trwają prace w Parku Pięciu Sióstr.

 

– W tym miejscu powstaje pierwsze tego typu rozwiązanie w Warszawie. Tramwaj ma zjeżdżać podziemnym tunelem do przystanku pod dworcem kolejowym. Wykonawca prowadzi już prace przy powstawaniu ścian szczelinowych. To oznacza stopniowe zwiększanie utrudnień w ruchu związanych z przebiegiem budowy. Dlatego właśnie w czwartek 5 września oddamy dodatkowe buspasy, które ograniczą negatywne skutki zmian w ruchu w tym rejonie – wyjaśnia Witold Urbanowicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

 

Jednym z najważniejszych zadań przy budowie, będzie uporządkowanie instalacji podziemnych. Również pasażerowie tramwajów muszą przygotować się na utrudnienia.

 

– Będą wprowadzone ograniczenia w kursowaniu tramwajów na ulicy Grójeckiej i skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 roku, gdzie musimy stworzyć węzeł rozjazdowy. W tym czasie zajmiemy się też remontem i przebudową torowiska od Grójeckiej do Placu Narutowicza – dodaje Witold Urbanowicz.

 

Prace nad powstaniem trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. do dworca Warszawa Zachodnia potrwają zgodnie z planem do 2026 roku. Łączna długość torowiska wyniesie ponad półtora kilometra, z czego jedna trzecia ma przebiegać pod ziemią. Po powstaniu trasy czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego ma wynieść pięć minut. Pasażerowie jadący z przystanku Metro Politechnika dotrą do celu w ciągu piętnastu minut. Zdaniem tramwajarzy z nowego połączenia będzie korzystać ponad milion osób rocznie. Wartość inwestycji to 363 miliony złotych brutto.

 

 

Artur Chmielewski

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close